Provoz na novém kruhovém objezdu, v pořadí už devátém na území Nového Jičína, byl zahájen počátkem listopadu. Teď sï společné dílo přišli prohlédnout i zástupci obou investorů - města a Moravskoslezského kraje, který je majitelem hlavní komunikace.
Stanislav Kopecký (ANO), starosta Nového Jičína: “Byla tam z počátku komplikace v tom, že se musely překládat veškeré sítě od kanalizačních, plynových až po vodovodní řady. Co se týče samotného díla, tak nešlo jenom o dopravu v křižovatce, ale šlo cíleně o veřejný prostor, což se bezesporu podařilo.”
Projekt tedy rovněž revitalizoval dotčené území v městské památkové rezervaci, včetně nových chodníků, parkovacích stání a osvětlení. To byla právě část investice, kterou hradilo město, tedy zhruba 12 milionů korun.
Stavbu samotné kruhové křižovatky, která zklidnila provoz v místě protnutí ulic K nemocnici, Generála Hlaďo a výjezdu z Masarykova náměstí, platila správa silnic Moravskoslezského kraje.
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MS kraje pro dopravu: “To byla naše stavba, protože na naši silnici vznikl ten kruhový objezd. Díky dobré spolupráci s městem jsme se rychle domluvili, protože tam chtěli upravit i celé prostranství, takže tam měli větší finanční náklady než Moravskoslezský kraj. Celkem to stálo 20, 3 milionů a 7,3 milionů platil Moravskoslezský kraj.”
Řešení dopravy pomocí kruhových křižovatek je dle statistik jedno z nejbezpečnějších a nejplynulejších. Město už proto plánuje i tu desátou.
Stanislav Kopecký (ANO), starosta Nového Jičína: “Co se týče dalších vizí, rádi bychom opět společně s Moravskoslezským krajem vyřešili ten dopravní deficit v lokalitě u Kauflandu, křížení ulice Bohuslava Martinů a K nemocnici.”
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MS kraje pro dopravu: “Už mi pan starosta vzkazoval, že by chtěli stavět desátou, že ještě mají další kolizní místo. Budeme o tom asi dále jednat. Většinou to funguje tak, že když je dobrá spolupráce, tak obce vypracuji projekt, jak by chtěli tu křižovatku udělat, pak se domluvíme, kdo jaké dá finance, protože ne všechno platí vždycky kraj, ale města si platí chodníky, osvětlení a různé další věci a Moravskoslezský kraj většinou platí tu stavbu té křižovatky.”
S budováním okružních křižovatek začalo město už v devadesátých letech. Předposlední osmá byla postavena před více než deseti lety v místě křížení ulic Palackého, Dlouhá a Bohuslava Martinů, tedy před Loučkou.