Čtyřicet let stará původní lávka přes Jičínku u ulice Novosady byla zbourána loni na konci listopadu. Po půl roce od zahájení stavby se teď nad vodním tokem začíná rýsovat nová ocelová konstrukce.
Michaela Mrklovská, Odbor rozvoje a investic, MěÚ Nový Jičín: “Vidíme, že v současné době se tady instalují provizorní montážní podpěry, na které budou umístěny jednotlivé díly té lávky. Lávka bude dovezena ve třech kusech, dneska dva díly a v pondělí bude dovezený ten třetí díl a v úterý dojde k svaření jednotlivých dílů.”
Václav Dobrozemský (ODS), 2. místostarosta Nového Jičína: “Původní lávka byla postavena v roce 1984, ale už byla poplatná své době. Na základě mostních prohlídek byl konstatován špatný technický stav, což umocnily ještě původně v září 2024, kdy jsme lávku trvalé uzavřeli pro pěší, aby následně mohla být stavební firmou odstraněna.”
Nová lávka měla být dle původního harmonogramu prací hotova už v těchto dnech, nicméně termín dokončení byl zhruba o měsíc prodloužen.
Michaela Mrklovská, Odbor rozvoje a investic, MěÚ Nový Jičín: “Při realizaci té spodní stavby bylo zjištěno, že základy původní lávky jsou v mnohem větší hloubce, než se předpokládalo. Proto muselo dojít k posunu pilot a musela se přeprojektovat celá dokumentace spodní stavby, na to navazovala změna projektové dokumentace té vrchní stavby, to znamená té vlastní ocelové lávky, a tím došlo i ke zpoždění výroby té ocelové konstrukce. Nový termín byl stanoven na 24. června.”
Následně bude ještě probíhat kolaudační řízení.
Václav Dobrozemský (ODS), 2. místostarosta Nového Jičína: “Celkové náklady po uzavření dodatku a identifikaci víceprací jsou 17,4 milionů korun bez DPH. Přičemž částka 1,5 milionů korun je financována prostřednictvím dotace Moravskoslezského kraje z dotačního programu podpora a rozvoj cykloturistiky. Je to dáno tím, že kromě lávky pro pěší budujeme vlastně lávku taktéž pro cyklisty, takže nově i po této lávce budou moct projet cyklisté na kole, případně jiných podobných dopravných prostředcích.”
Lávka tedy bude široká 2,7 metrů a bude osvětlená. Kromě toho je součástí investičního projektu také úprava předprostoru, tedy křižovatky ulic Novosady a Nábřežní, vzniká tu nové místo pro odpadní nádoby a zpevněná pěšina podél Jičínky směrem k obchodnímu centru.
Po zažehnání krizové situace na této lávce je teď na řadě další problematické místo v majetku města. K hranici havarijního stavu se blíží velká mostní plocha na ulici Dolní brána u bývalého Laposu.
Václav Dobrozemský (ODS), 2. místostarosta Nového Jičína: “Máme dokončenou projektovou dokumentaci. V letošním roce by měla proběhnout přeložka vodovodu a následně v příštím roce vlastní rekonstrukce této křižovatky ulic Dolní brána a U Grasmanky.”