Podle vedoucího Odboru dopravy Libora Macíčka nový centrální registr sice funguje, ale jsou tady stále závažné chyby.
Libor Macíček, vedoucí Odboru dopravy, MěÚ Nový Jičín: "Stále nám chybí připojení na centrální registr obyvatel. Co se týče vozidel, tak se nám stahují z centrálního registru špatná data, to znamená, že musíme provádět ve velkém rozsahu opravy v technických průkazech, v důsledku čehož samozřejmě dochází k prodlužování doby pro vyřízení jednotlivých žádostí. A další věc, která nám práci komplikuje, je to, že při navedení tech. průkazu u vozidla z dovozu nám po navedení dat spadne chyba, a musíme celou změnu provádět opětovně. Tímto se taky prodlužují doby vyřízení žádosti u dovozových vozidel."
Úředníkům často nepomůžou mailové ani telefonické dotazy - ať už na tak zvaný Helpdesk nebo přímo na ministerstvo dopravy - většinou je vše bez výsledku.
Libor Macíček, vedoucí Odboru dopravy, MěÚ Nový Jičín: "Je nám stále slibováno, že se připojení na registr spustí, protože on v současné době stojí, ale ty termíny se stále oddalují a oddalují, takže nemůžeme provádět navádění osob do registru. Změny, které jsme prováděli za 10 až 15 minut, tak se prodlužují až na hodinu a půl. Někdy nejsme tu změnu schopni udělat vůbec, protože nemáme ta potřebná data, tzn. že odešleme toho člověka domů a domluvíme si s ním náhradní termín."
Podle ministra Dobeše je na vině i určitá nezkušenost úředníků s novým programem. Ti ale tvrdí, že výkon nového systému je zhruba na šedesáti procentech toho starého. A občané, ti si přejí obyčejnou věc - aby registr zase v pořádku fungoval.

