Lokálka ze stanice Suchdol nad Odrou do stanice Nový Jičín město projede tuto trasu během pracovního dne patnáctkrát. Cestujícím ale zdaleka podvečerní spoje nevyhovují. Mezi půl osmou a tři čtvrtě na deset totiž nejede nic.
Anketa, cestující: "Já jezdím z Olomouce a buď tedy musím jet v šest nebo potom až v devět hodin, což je celkem dost velké časové rozmezí. Buď tedy čekám na nádraží v Olomouci, nebo zase Suchdole, což není moc příjemné."
Město slibuje, že do mezery v jízdním řádu prosadí zavedení nového přípoje. Ten by pomohl hlavně lidem, kteří cestují vlakem Intercity Hutník z Prahy. Ten přijíždí do Suchdola šestnáct minut po odjezdu spoje do Nového Jičína, tedy v 19.21 a lidé tak musí čekat až do třičtvrtě na deset.
Milan Šturm (ODS), místostarosta města: "Záležitost jsme začali řešit na základě podnětů občanů, kteří si stěžují na špatnou dostupnost vlakového spojení ze Suchdola do Nového Jičína. Jedná se zejména o dobu mezi sedmou hodinou večerní a devátou hodinou večerní, kdy chybí vlastně jakoby jeden spoj."
Požadavek zavést další spoj mezi Suchdolem a Novým Jičínem už posuzují České dráhy. Podle regionální mluvčí společnosti existují dvě možnosti, a to buď posunutí stávajícího odjezdu vlaku v 19.21 na pozdější dobu nebo pak zavedení nového spoje v čase nejdříve 19.52. První varianta by ale, podle drah, přespříliš prodloužila cestování pravidelným cestujícím z Přerova a Ostravy, pro které je spoj v 19.21 určen především. Přijatelnější je tak tedy alternativa druhá.
Kateřina Šubová, mluvčí ČD pro Moravu: "Pokud tento vlak přistavíme, pak odjede do Nového Jičína a zase se z Nového Jičína vrátí do Suchdola. V tom případě ale předpokládáme, že cesta zpátky bude téměř nevyužitá a na tento vlak, který se vrátí do Suchdola, už nebude navazovat žádný přípoj. Bude-li ale kraj chtít, nebo osloví-li město kraj a ten tuto dopravu zadá a zaplatí, jsme schopni takovýto spoj vypravit."
Krajský úřad, který by musel platit Českým drahám ztrátu z provozování spoje, zatím neregistruje požadavek na jeho zavedení a nezná tedy ani předpokládanou výši nákladů.
Ivo Muras, vedoucí odboru dopravy, KÚ MS kraje: "Samozřejmě je všeobecně známý problém chybějících finančních prostředků v rozpočtu krajů na drážní dopravu. My ten požadavek, za prvé, přesně neznáme a, za druhé, nevíme, kolika lidí by se týkal."
Podle novojičínské radnice by spoj využívalo zhruba 10 až 15 lidí denně. Původně se uvažovalo například o zajíždění linky MHD k nádraží. V danou dobu ale ve směru Kunín autobus nejezdí. Jako dočasné řešení by už brzy měl jezdit běžný linkový autobus.
Milan Šturm (ODS), místostarosta města: "Máme tu věc předjednanou s provozovatelem autobusů, což je firma Veolia transport, která souhlasí se zavedením jedné linky. Ta linka by jezdila od restaurace u Peška, to je plocha, která se nachází vedle plochy vlakového nádraží. V podstatě nic nebrání podpisu smlouvy, takže očekáváme ještě nějaké doladění podrobností. Co se týče té záležitosti s Českýma drahama, tedy vyřešení dodatečného vlakového spoje, tam bych to viděl v časovém horizontu tak pololetí, červen, červenec.