Historické automobily a motocykly do posledního místa obsadily parkovací plochu před Dělnickým domem. Právě tady byl opět situován začátek 17. ročník POLI veterán jízdy, kterou pořádají místní nadšenci.
Antonín Šeuer, Spolek přátel historických automobilů a motocyklů Studénka: “V poslední době převažují automobily, dříve tomu bylo naopak, jezdilo více motocyklů. Naše soutěž je taková přátelská, neděláme z toho nějaké velké závody, máme nějaké dovednostní soutěže a Albrechticích na fotbalovém hřišti a areálu pořádáme jízdu zručnosti. Jak jsem již řekl, naše soutěž je taková jednoduchá, příjemná pro účastníky a oni se tady kvůli tomu také rádi vracejí.”
Dana Henzelová, účastnice jízdy ze Studénky: “Přijela jsem na motocyklu Peugeot 108, je to dvě stě padesátka a ten motocykl je v původním stavu, pouze je zakonzervován, stará se mi o něj manžel. Před pěti lety jsem na té motorce měla nehodu, manžel ji dal znovu dohromady a jezdím dál. Je to náš společný koníček. Každý rok jsme tady, děkujeme všem organizátorům, je to tu super. Každý rok je to větší, myslím, že příští rok budou muset najít větší prostor.”
Radek Henzel, účastník jízdy ze Studénky: “Je to francouzský motocykl Thomann, rok výroby 1929, konstrukce je vlastně sportovní motocykl, se kterým Francouzi vyhrávali v roce 1926 až 1928 mistrovství Francie ve dvěstěpadesátka. Renovuju motorky, je opravdu super, že můžeme oba dva jezdit, že trávíme ten volný čas spolu.”
František Horák, účastník jízdy z Nového Jičína: “Tentokrát jsem vytáhl jeden z mých nejstarších motocyklů, je to motocykl Ravat francouzské výroby. Je velmi zajímavý tím, protože je to strašně lehká motorka s malým obsahem, byla shazována spolu s výsadkáři z letadel a sloužila k jejich dopravě na místo určení.”
návštěvníci akce:
“Zajímají mě veterány, mám to rád prostě, tak jsem se přišel podívat.”
“Přišli jsme se podívat hlavně kvůli synovi, má rád motorky a autíčka a je to tu super, jsme překvapeni, kolik aut tu je.”
Po úvodní prezentaci všech vozů a dovednostních soutěžích, třeba v tom, kdo nejrychleji poskládá karburátor, se celá osmdesátka veteránů vydala na spanilou jízdu Studénkou.
Antonín Šeuer, Spolek přátel historických automobilů a motocyklů Studénka: “Tak jeden z nejvzácnějších kousků je tady ta Praga alfa, je to naprosto čerstvě zrenovovaný vůz, použité původní materiály, podle původních výkresů, které bylo možné dohledat.”
Jiří Richter, účastník jízdy z Hranic na Moravě: “Jezdíme tady do Studénky s oblibou, to je srdeční záležitost. Já jsem tu jezdil s Fordem a s Tatrou. Dneska jsme přijel poprvé na akci, kde ta pragovka byla vůbec poprvé oficiálně představena.”
Jiří Richter, účastník jízdy z Hranic na Moravě: “Přijel jsem s Pragovkou Alfou šestiválcový, prodlouženou verzí z roku 1928. Vozidlo jsem koupil před šesti lety, pět let jsem to renovoval. Je to auto, jako by vyjelo z výrobní linky, všechny díly byl zrenovované, repasované, stálo to hodně peněz a osm tisíc hodin jsem odpracoval. Ta auta se kdysi dělala ručně a v té době ta Pragovka stála 90 tisíc korun, za to se daly koupit čtyři dvanáctky Tatry.”