DPO bude během studia nabízet konzultace prostřednictvím svých zaměstnanců, ale také prostory pro praktickou výuku. Například pracoviště údržby v areálu tramvají Moravská Ostrava se tak stane výukovým prostorem pro středoškolské studenty, stejně jako pracoviště údržby na dalších střediscích. Nový obor bude otevřen pro celkem 30 studentů v ročníku. Studium oboru je čtyřleté, zakončené maturitou, navíc ovšem s možností získat po absolvování třetího ročníku i výuční list.
Daniel Morys, předseda představenstva a generální ředitel DPO: "Studijní obor přímo na míru Dopravnímu podniku Ostrava je pro nás velkým úspěchem, za kterým stojí měsíce vyjednávání, konzultací a příprav. Jsme rádi, že se to nakonec podařilo, a od září budeme moci být u vzdělávání i inspirování žáků se zájmem o dopravu v Ostravě napřímo. Naše motivace vycházela z toho, že zaškolování případných zájemců, kteří nemají o drážní technice povědomí, přináší časovou a ekonomickou zátěž. Výchovou v rámci studia ve spojení s průběžným kontaktem v podobě odborné praxe, nebo prezentací podniku přímo ve škole, chceme ve studentech vytvořit pozitivní vztah k firmě s dlouhodobou perspektivou. Jsme přesvědčeni, že máme co nabídnout."
Miroslav Svozil, náměstek primátora pro dopravu: "Dopravní podnik Ostrava si v posledních letech vybudoval pověst nejmodernějšího dopravce v zemi. Má výsledky i vize, posunuje dopravu nejen v regionu dopředu. Modernizuje, inovuje, přináší vlastní projekty a nebojí se výzev jako je například vodíková mobilita. Jsem přesvědčen, že studentům nový obor nabízí jistotu i možnost růstu ve firmě, která má pevné základy a slibnou budoucnost."
Stanislav Zapletal, ředitel Střední školy technické a dopravní, Ostrava-Vítkovice: "Ve spolupráci s nejvýznamnějšími sociálními partnery školy jsme se již delší dobu snažili najít cestu k zalepení jakési díry v nabídce, která zůstala po zániku kdysi lukrativního oboru Elektrická trakce v dopravě a podobných. Drážní technika (tramvaje, trolejbusy, železniční vozidla) vyžaduje vysoké odborné znalosti pro oblast výroby, provozu, servisu i obsluhy. Tím spíše vyžaduje cílenou specializaci, která tady citelně chyběla. Obor se podařilo po konečném souhlasu MŠMT dostat do nabídky po nezbytných jednáních i díky pochopení zřizovatele školy, kterým je Moravskoslezský kraj. Ostravský dopravní podnik je jedním z našich tří nejvýznamnějších partnerů (společně se společnostmi ŠKODA a ČD) a to, že se na nás před dvěma lety s požadavkem řešení této problematiky zástupci vedení obrátili, mělo svou logiku v dlouholeté těsné spolupráci, jejíž základ byl položen již před čtvrtstoletím sloučením tehdejší ISŠ dopravní s učilištěm Dopravního podniku v rámci optimalizace sítě škol."
Stanislav Folwarczny, náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje: "Přímá spolupráce firmy se střední odbornou školou je skvělým modelem, který je oboustranně výhodný jak pro žáky, tak pro jejich budoucí zaměstnavatele. Absolventi škol tak často nacházejí uplatnění bezprostředně po ukončení studia, firmy si své budoucí zaměstnance vychovávají a zaučují ještě před jejich nástupem do ostrého provozu. Moravskoslezský kraj jako zřizovatel středních škol takováto propojení vítá, středoškoláci nastupují do zaměstnání připravenější, sebejistější a jsou pro firmy okamžitým přínosem a posilou. Prvky duálního vzdělávaní jsou na našich školách zaváděny už od roku 2017. Jsem rád, že podobných partnerství v našem kraji přibývá."