Ten kromě klasických benefitů zaměstnancům nabízí třeba kolárnu, mnoho společenských a kulturních akcí, placené volno pro dobrovolnické aktivity nebo bezplatnou linku pomoci v tíživé životní situaci.
„Lidé jsou pro naši firmu klíčoví, proto chceme mít dlouhodobě dostatek nejen kvalifikovaných, ale i spokojených a motivovaných zaměstnanců a obchodních zástupců. Z toho důvodu jejich spokojenost průběžně monitorujeme, vyhodnocujeme a samozřejmě se snažíme vyvodit i vhodná opatření, aby naši zaměstnanci byli u nás spokojení,“ říká HR manažerka společnosti Provident Financial Kateřina Brikciová s tím, že je to zvlášť důležité v současné době, kdy je nezaměstnanost na rekordně nízké úrovni a je velký problém kvalitní lidi nejen získat, ale i dlouhodobě udržet.
Dobrý plat je samozřejmost, stále důležitější jsou i nepeněžní odměny
Provident svým zaměstnancům nabízí kromě dnes již standardních benefitů, jako jsou týden dovolené nad rámec zákona či příspěvek na penzijní nebo životní pojištění, nabízí i pružnou pracovní dobu, možnost práce z domova, práci na zkrácený úvazek, tři dny placeného volna pro novopečené otce nad rámec zákona nebo zkrácený pracovní týden (jen 37,5 hodiny). „Velice motivující je pro zaměstnance vzrůstající poměr variabilní složky mzdy, na němž oceňují, že výši mzdy ovlivňují svým vlastním pracovním výkonem,“ uvádí K. Brikciová s tím, že stále víc zaměstnanců upřednostňuje před jednorázovou peněžní odměnou např. odměnu ve formě flexipasů nebo bodů v systému kafeteria. „Prostřednictvím kafeterie mohou zaměstnanci získávat slevy nebo takzvaný cash-back, kdy se jim část bodů po nákupu do kafeterie vrací. Takovéto benefity jsou pro ně daňově výhodnější a často flexibilnější,“ vysvětluje K. Brikciová. Dle jejích slov uchazeči o práci stále častěji požadují společenskou odpovědnost firmy, možnost seberealizace a uspokojení z dobře vykonané práce. Mzda a benefity tak rozhodně v současné době nejsou jedinými kritérii, podle nichž se uchazeči o práci rozhodují. Naopak největší strach a obavy dle jejích slov mají jak uchazeči o práci, tak stávající zaměstnanci hlavně z tlaku na výsledky, stresu a časové nebo psychické náročnosti práce.
Méně tradiční benefity
Za méně tradiční benefity, které Provident svým zaměstnancům nabízí, lze označit například kolárnu a sprchu na pracovišti, velké množství společenských a sportovních akcí, dva dny placeného volna na dobrovolnické aktivity či již zmíněné tři dny volna nad rámec zákona pro novopečené otce. „Naši zaměstnanci mají také možnost využít bezplatnou linku pomoci v tíživé životní situaci, na níž jim je k dispozici řada odborníků jako například právník či psycholog. Věřím, že i díky nastavené firemní kultuře a přátelským vztahům, které v naší firmě panují, tuto službu zatím téměř vůbec nepotřebovali využít,“ dodává na závěr K. Brikciová z Providentu.
O společnosti Provident Financial
Společnost Provident Financial s.r.o. působí na českém trhu již 21 let a od vstupu na trh poskytla úvěr už miliónu klientů. Za transparentních podmínek nabízí hotovostní i bezhotovostní půjčky, které jsou bezúčelové, bez ručitele a bez skrytých poplatků. V České republice zajišťuje zázemí společnosti 600 zaměstnanců a na 1300 obchodních zástupců. Provident je členem České leasingové a finanční asociace. Díky jasným a férovým smluvním podmínkám se Provident Financial umístil mezi nejlepšími finančními institucemi v Indexu odpovědného úvěrování od neziskové organizace Člověk v tísni. www.providentfinancial.cz
Mezinárodní skupina International Personal Finance (IPF), mateřská společnost českého Providentu, vznikla v roce 2007 oddělením od britské společnosti Provident Financial plc. Ta působí ve Velké Británii již od roku 1880. IPF pod obchodním označením Provident v současnosti působí v 11 zemích světa: v České republice, Polsku, Maďarsku, Rumunsku, Lotyšsku, Estonsku, Finsku, Španělsku, Austrálii a v Mexiku. Prostřednictvím své sítě 30 000 obchodních zástupců poskytuje služby 2,5 milionům zákazníků a zaměstnává na 6 000 lidí. IPF je kotována na londýnské burze cenných papírů od svého vzniku (IPF.L). www.ipfin.co.uk