V rámci mezigeneračního Rodinného deskohraní s roboty představí lektorka různé typy robotů (Ozobot, Lego Boost, Sphero), jejichž ovládání si budou moci zájemci vyzkoušet. Seznámí je také s novou aktivitou knihovny, klubem CoderDojo. Ten je určen dětem od 8 let a jeho náplní jsou základy programování v jazyce Scratch, ovládání robotů nebo seznámení s 3D modelováním a 3D tiskem. Děti mohou být různě pokročilé, vítáni jsou i úplní začátečníci.
Pomocí výukových robotů rozvíjí v Moravskoslezské vědecké knihovně v Ostravě u žáků a studentů dovednosti pro 21. století jako např. flexibilitu, digitální gramotnost, kreativitu, informatické myšlení. Uplatnění robotických pomůcek v seminářích o práci s moderními technologiemi je naprosto přirozené, pro žáky a studenty navíc atraktivní. Zájemci se můžou přesvědčit právě na Rodinném deskohraní s roboty již v úterý 8. 9. od 14:00 do 18:00 hodin.
Akce se bude konat v nově zrekonstruovaném oddělení speciálních fondů, které bude takto poprvé představeno veřejnosti v rámci větší akce.