V prosinci 2014 byl odstartován projekt Beskydy Card, do kterého se během čtyř měsíců trvání zapojilo více než sto poskytovatelů služeb z turistické oblasti Beskydy. Cílem projektu je především zvýšení návštěvnosti regionu a jeho jednotlivých atraktivit, prodloužení délky pobytu turistů a udržení konkurenceschopnosti destinace. Nositelem projektu je Destinační management turistické oblasti Beskydy – Valašsko, o.p.s., a projekt je podporován Regionálním operačním programem Moravskoslezsko a Fondem cestovního ruchu turistické oblasti Beskydy – Valašsko, který v současné době sdružuje města Frýdek-Místek, Frenštát pod Radhoštěm, Nový Jičín, Kopřivnice a Trojanovice.
„Kartu získají návštěvníci Beskyd zdarma při ubytování u našich smluvních ubytovacích partnerů, jejichž seznam je na webových stránkách Beskydy Card," upřesňuje Monika Konvičná, ředitelka Destinačního managementu turistické oblasti Beskydy – Valašsko, o.p.s. „Stejně tak je na webu seznam výhod, které mohou čerpat. Ten není konečný, je průběžně aktualizován a rozšiřován o další atraktivní zážitky. Kartu, která má platnost 12 měsíců, si je také možné zakoupit v některém z informačních center v Beskydech nebo v e-shopu na webových stránkách Beskydy Card. Majitel karty dostane tištěnou brožuru s nabídkou zvýhodněných služeb a aktuální nabídku si najde na www.beskydycard.cz."
Historicky prvním subjektem, jenž se do projektu Beskydy Card zapojil jako smluvní ubytovatel i jako poskytovatel výhod, je Hotel Terasa, který se nachází v rekreačním areálu Olešná u Frýdku-Místku. Tady od 1. ledna 2015 vydali už více než 360 karet hostům, kteří jsou v hotelu ubytováni na dvě a více nocí. „Po vypsání žádosti ji host ihned na místě dostává do ruky, okamžikem vystavení je karta platná," konstatuje ředitel hotelu Rostislav Ostřížek, který spatřuje přínos Beskydy Card v motivování hostů k opakovaným návštěvám a v možnosti uplatnění nabízených slev. „Plus spatřuji i v Beskydyportal.cz, který představuje místa z oblasti kultury, historie, sportu, informuje o možnostech ubytování a inspiruje k návštěvě Beskyd."
Ředitelka Destinačního managementu Monika Konvičná k tomu dodává: „Většina podnikatelů reagovala slovy: konečně se něco děje, konečně budeme nabízet něco, co je v zahraničí běžné.
A většina vzala za své i to, že projekt je sice prostřednictvím Destinačního managementu nastartován, ale dále musí kartu aktivně nabízet a propagovat všichni, přidávat Beskydy Card do nabídek, balíčků, komunikovat na sociálních sítích, nespoléhat pouze na naše aktivity."
Existenci této návštěvnické karty vítá i náměstek hejtmana pro investice a cestovní ruch Ivan Strachoň. „Projekt Beskydy Card je ze strany Moravskoslezského kraje podporován. Zapojení více než stovky subjektů považujeme za velmi pozitivní, je to úctyhodný počet. Je důležité, aby zapojené subjekty vnímaly spolupráci v rámci Beskydy Card pozitivně jako přínos v dlouhodobém horizontu. Jednoznačně je to především služba návštěvníkům, kteří mohou čerpat výhody v podobě například slev vstupů, akcí, informační servis a podobně."
Devadesát pět procent návštěvnických karet Beskydy Card se do oběhu dostává díky smluvním ubytovatelům, kteří je vydávají hostům v případě, že se u nich ubytují minimálně na dvě noci. „Jedná se o všechny kategorie ubytovacích zařízení, hotely, penziony, chaty, kempy. Pro úspěch celého systému je třeba dostat mezi návštěvníky maximální počet karet – jedině tak se smluvní partneři, takzvaní akceptanti, poskytující výhody dočkají svých zákazníků s kartou," dodává Monika Konvičná s tím, že tito smluvní partneři se rekrutují z oblasti atraktivit, kam patří například hrady, zámky, muzea, galerie, technické památky a podobně, z oblasti relaxu a wellness, sportovních areálů zaměřených na letní a zimní sporty a ze sféry ubytování a stravování. „Přínos z výhod poskytovaných Beskydy Card zaznamenávají i obce, jež se do projektu začleňují prostřednictvím jimi provozovaných subjektů, například muzeí a podobně. Díky tomu se dostávají do skupiny se společným marketingem a společně oslovují klienty v celém regionu. Pokud by to chtěly dělat samy, účinnost by byla nesrovnatelně menší," uzavírá ředitelka Destinačního managementu turistické oblasti Beskydy – Valašsko s tím, že návštěvnická karta Beskydy Card je prostředkem k udržení trendu s evropskými turistickými destinacemi a nástrojem dalšího budování značky jako kvalitního partnera pro dovolenou a relax.