Přestože se v oblasti ekologie v posledních letech skloňují především emise CO2 nebo množství polétavého prachu, obyvatele měst často trápí i úroveň emisí hluku. Ta byla na terminálu Ostrava-Paskov jedním z bodů řešení také při povinném posuzování vlivu na životní prostředí (tzv. procesu EIA).
Stavba protihlukové stěny byla zahájena počátkem listopadu letošního roku. Nejvýhodnější nabídku na realizaci poskytla firma Algon, a.s., které má zkušenosti a reference z výstavby těchto zařízení z celé České republiky. Stěna se bude rozprostírat po celé východní straně terminálu Ostrava-Paskov a oddělí tak přilehlou obytnou zónu obce Paskov. Většina stavby by měla být dokončena ještě v letošním roce; její celková délka má po dobudování dosáhnout 572 metrů.
Konstrukce stěny je sestavena z prefabrikovaných železobetonových prvků o výšce čtyři metry nad úrovní terénu. Povrchová úprava má zajistit vysokou míru pohlcení a odražení hlukových emisí a zaručí dodržení předepsaných hygienických limitů. Investiční náklady dosahují částky 7 milionů korun a plně je hradí společnost Advanced World Transport a.s. „Stavbu stěny chápeme jako příspěvek ke zlepšení životního prostředí občanů Paskova a k další ekologizaci našich činností," uvedl vedoucí terminálu Ostrava-Paskov Michal Kubíček.
Skupina AWT vnímá ekologii jako integrální součást svého podnikání. Jejím hlavním předmětem činnosti je železniční a kombinovaná doprava, která se řadí mezi nejekologičtější způsoby dopravy vůbec. Rozsáhlými rekultivačními pracemi zase společnost AWT Rekultivace vrací přírodu do regionů postižených důlní i jinou průmyslovou činností.
Otevřený terminál Ostrava-Paskov patří k několika málo soukromým otevřeným terminálům v zemi a je tak klíčovým místem pro stále významnější kombinovanou dopravu mezi železnicí a silnicí. Nachází se na strategickém místě a propojením do důležitých evropských přístavů a terminálů. Disponuje skladovací kapacitou 1400 TEU a celním zastoupením přímo na místě.