Pavla Schneiderová, učitelka 1.
ročníku: „Který vlastně umožňuje aby se ten učitel propojil
s dětmi v rámci velké skupiny, případně tam probíhají i
porady.“
Milena Zatloukalová, ředitelka ZŠ
Petrin, Bruntál: „Na naší škole výuka probíhá již od 12.
října, vyučujeme on-line, zajištění výuky nebylo až tak
problematické, protože máme zkušenosti z jarního období.“
Jiří Pozdíšek, ředitel ZŠ
Cihelní, Bruntál: „Natáčíme videa také pro žáky, využíváme
podcastů, využíváme zasílání materiálů studijních.“
Ivana Češková, učitelka 3. ročníku
ZŠ Cihelní: „My jsme se dnes učili nové připojení Teams, aby
se nám spojení s dětma nesekalo.“
To však zdaleka není všechno. Žáci
a studenti musejí mít potřebnou techniku a především kvalitní
internetové připojení. Vybavení museli řešit především na
základních školách.
Jiří Pozdíšek, ředitel ZŠ
Cihelní, Bruntál: „Takže jsme zapůjčili asi 12 notebooků
dětem tak, aby mohly pracovat z domu.“
Jan Meca, ředitel SPŠ a OA Bruntál:
„Máme trošku štěstí, u nás žáci tu techniku mají, my si to
vyhodnocujeme formou dotazníkových šetření.“
Milena Zatloukalová, ředitelka ZŠ
Petrin, Bruntál: „Jsme žákům půjčili celkem asi 46 tabletů a
20 notebooků.“
Takto to nyní vypadá v počítačové
učebně školy. Není tu jediný počítač. Daleko komplikovanější
situace je s internetovým připojením. Stále jsou i žáci, kteří
doma internet vůbec nemají nebo kteří mají síť slabou a s
mnoha výpadky.
Pavla Schneiderová, učitelka 1.
ročníku: „Já mám tři takové děti ve třídě, kdy posílám
sms-ky.“
Milena Zatloukalová, ředitelka ZŠ
Petrin, Bruntál: „Je to jeden až tři z každé třídy, kteří
nemají to připojení.“
Jan Meca, ředitel SPŠ a OA Bruntál:
„Můžeme se podívat na graf, vidíme, že máme zhruba 100 video
konferencí až 120 za den.“
Překážky se postupně školám daří
řešit, shodují se však na tom, že žádná distanční výuka
nemůže nahradit školní docházku a především sociální
kontakty dětí mezi sebou i dětí s učiteli.