Obsahem projektu bylo zmodernizovat výuku školního předmětu praktické práce, který je na této škole předmětem stěžejním.
Milena Zatloukalová, manažerka projektu: "Zmodernizovat výukové prostředí a vytvořit nové metodické materiály pro žáky 1. až 9. ročníku naší školy. Konkrétními výstupy našeho tříletého projektu jsou pracovní sešity, interaktivní sešity a zmodernizovaní prostředí pro výuku praktické práce."
Anketa, žákyně školy: "Já bych si přála být kuchař - číšník a kdyby mi to nevyšlo, tak bych si přála být kadeřnice." "Já bych chtěla být kuchařkou a pokud by mi to nevyšlo, tak kosmetičkou."
Milan Horna, Úřad práce Bruntál: "Všichni víme, že se v posledních letech moc na tomto úseku neudálo a tím, že se škola pustila do této nelehké práce, tak zaslouží můj obrovský dík. Pochopitelně tím, že pracuje s takovou atypickou populací, tak si myslím, že to bude k jejímu prospěchu. Viděl jsem ty sešity a mně se velice líbily."
Dovést projekt do úspěšného závěru by nebylo možné bez mimořádného úsilí a nasazení učitelů, kteří byli ochotní věnovat se mu i ve svém volném čase.
Kateřina Piňosová, učitelka: "V průběhu prvního roku vytvořit 40 pracovních listů pro každý ročník naší školy, to znamená 360 včetně interaktivního listu a příručky. V průběhu druhého roku tyto listy odučit a zkontrolovat v praxi, zda jsou vytvořeny správně. V průběhu třetího ročníku jsme s zaměřili na dotazníky, na šetření formou testů pro žáky a pro rodiče tak, aby to odvedené dílo bylo ze všech stran zkontrolované."
Uskutečnit tak rozsáhlý projekt je finančně velice náročné. Škole se na něj podařilo získat peníze z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.