Důležitá je tak zvaná legislativní příprava. To znamená, že řidič by si měl v první řadě udělat pořádek v papírech.
Filip Komůrka, majitel autoservisu: "Vůz by neměl mít prošlou technickou kontrolu, prošlé emise, řidič platný řidičský průkaz. Dále je nutné mít platné povinné ručení, které občas mají řidiči propadlé, dálniční známky a je nutné zkontrolovat, jestli servisní prohlídky jsou provedené tak, jak vyžaduje výrobce."
U technického stavu je důležité zaměřit se na hloubku vzorku pneumatik. Zákon říká, že má být nejméně 1,6 milimetry, odborníci ale doporučují nejméně 3 milimetry.
Filip Komůrka, majitel autoservisu: "Minimální hloubku 3 milimetry doporučujeme zejména, když je průtrž, cesta je plná vody a zákonem stanovená norma je nedostatečná pro odvod vody. Dále je vhodné zaměřit se na stírací lišty, kde doporučení výrobce na výměnu je půl roku."
V motorovém prostoru by si řidič měl zkontrolovat hladinu oleje, množství brzdové kapaliny a kapaliny do vstřikovačů a stáří baterie. Ta by neměla být starší než čtyři roky.
Anketa, řidič v Bruntále: "Já nejezdím, ne, ne. Firma to chystá. Sám vlastní? Učitě všechno, co je na léto potřeba. Já mám auto v naprostém pořádku. Občas, když je potřeba, tak vyměním olej, ale to je všechno."
Filip Komůrka, majitel autoservisu: "V rámci povinné a doplňkové výbavy by ve voze mělo být lano, lékárnička s aktuální výbavou, trojúhelník, bezpečností vesta, doporučujeme pro každého člena posádky jednu, a sada na opravu pneumatik u vozů, které nejsou vybaveny rezervou, případně rezerva a sada náhradních žárovek včetně pojistek. V rámci převozu a upevnění zavazadel, třeba jízdních kol, doporučujeme originální příslušenství, případně značkové produkty z bezpečnostních důvodů, aby motoristé neměli následně problémy, například upadlé kolo na dálnici."
Odborníci doporučují motoristům dát vozidlo na preventivní prohlídku, kde automechanik zkontroluje brzdy a brzdové kotouče, korozi tlumičů, pružin a výfukového systému a mimo jiného třeba i gumové manžety.
Filip Komůrka, majitel autoservisu: "Motoristé podceňují výměny rozvodových řemenů, motoristé podceňují zásoby pohonných hmot, výměnu gumiček stěračů, případně akumulátorů ve vozidle a přejíždějí doporučené intervaly servisních prohlídek."
Ze všeho nejčastěji asi řidiči podceňují tlak v pneumatikách. Neuvědomují si, že jinak se chová vozidlo pouze s řidičem a vozidlo plně naložené. V druhém případě je třeba tlak o něco zvýšit.