Lokální trať Bruntál Malá Morávka byla vybudována jako jedna z posledních v regionu. Vlaky po ní začaly jezdit v roce 1901.
Anketa, cestující: 1. "Je to škoda. Já už jsem starý člověk, ale myslím, že když je to rekreační oblast, tak by to mohlo zůstat." 2. "Já tam nejezdím, takže vůbec nevím."
Zvlášť těžce nesou rozhodnutí ministerstva železničáři. Pro bývalého strojvůdce Stanislava Tomana a bývalého výpravčího Svatopluka Hornu znamená lokálka kus života.
Svatopluk Horna, bývalý výpravčí: "Pro každého toho zaměstnance dráhy je ta trať tak trochu dítětem, o který pečuje, o který se stará. Každého zaměstnance drah toto rozhodnutí bolí, protože ztrácíme kus historie."
Stanislav Toman, bývalý strojvůdce: "Malá Morávka, to je srdeční záležitost. Je to trať mimořádně citlivě vedená krajinou bez zbytečných zásahů technologie. Je to unikátní v tom, že se vede většinou po vrstevnici."
Trať je technický unikát, v jednom místě má na délce 2,5 kilometru převýšení 100 metrů, což je srovnatelné s horskými dráhami v Rakousku nebo Švýcarsku.
Svatopluk Horna, bývalý výpravčí: "Pokud se nenajde investor, silný investor, který bude mít dobrý nápad, jak celou tu věc komplexně vyřešit, tak bohužel ta trať nemá budoucnost, ale je to škoda."
Stanislav Toman, bývalý strojvůdce: "Jedna ta alternativa byla, že se povede ta trať z Rudné do Karlovy Studánky, což by byl obrovský přínos zvlášť dneska pro turistiku. Bylo by to jednoduchý, jak to vidíme ve Švýcarsku, že se umí postarat o zákazníka komplexně. Splňovalo by to všechny požadavky ekologie a myslím, že by to zvedlo turistiku ještě o několik procent výš a lidi by byli spokojení."
Trati ještě svítí jiskřička naděje. O provozování dopravy tady projevila zájem společnost KŽC Doprava, která už na několik lokálních tratích jezdí se sezónními vlaky.