Stavebnice, na které si děti zkouší pod vedením zkušených pedagogů sestavení jednoduchého elektrického obvodu.
Anketa: 1.) "Je to super. Já jsem tady šel, protože tady mám kamaráda, a tak jsem chtěl být s ním." 2.) "Přivedla mě na to zvědavost a myslím si, že je hodně dobrý." – Na čem zrovna pracuješ? – "Na alarmu." 3.) "Na tom, aby ta baterka svítila." – Co tě přivedlo na tento tábor a co na něj říkáš? – "Rodiče a je to dobré."
Středisko volného času Klíč ve Frýdku-Místku uspořádalo příměstský tábor Světem techniky. Cílem bylo ukázat dětem, že technické obory jsou skvělá zábava pro volnočasovou aktivitu, ale hlavně je v nich budoucnost.
Miroslav Maďa, učitel elektrotechniky: "Seznamujeme se s vypínači, seznamujeme s rezistory, s LED diodami, zkoušíme si jednoduché zapojení a děláme jednoduchý obvod. Teď jsme třeba zkoušeli, jakým způsobem funguje přepínač. Půjdeme dále, budeme zkoušet něco s mikrofonem, budeme zkoušet jednoduché zvuky, budeme používat reproduktor, vyzkoušíme si něco se zesilovači."
Druhá skupinka dětí z tábora zase pracovala sestavování a programování malých robotů z lega.
Anketa: 4.) "Dobré, teď děláme ten Lego Mindstorms ev3 a docela dobré." 5.) "Já jsem si projížděl ty tábory a tento mě celkem zaujal, tak jsem se na něj přihlásil a zatím mě to tady baví." – Chtěl by si se tomu někdy věnovat? – "Asi i jo." 4.) "Hlavně, že jsem chtěl, zajímá mě to už docela dlouho."
Lukáš Plánička, vedoucí tábora: "Je to taková stavebnice s počítačem, kdy děti programují různé pohyby a úkony toho robota. Učí se tím, jak fungují v praxi ti roboti, třeba ve výrobě a tak dále. Začínáme teď s jednoduchými věci, kdy robot jede dopředu, otočí se, zacouvá a postupně tam ještě přidáme nějaké senzory, kdy ten robot už je takový chytřejší. Že využívá třeba ultrazvukového senzoru. Změří si vzdálenost před sebou, když je před ním nějaká překážka, otočí se, vyhne se jí a tak dále."
Děti tady zjistí, že robotika není jenom hraní si s legem, ale je potřeba zapojit také praxi, jako znalosti z matematiky a fyziky, aby například spočítaly, jaký čas potřebuje robot na to, aby přejel při určité rychlosti z místa na místo.
Patrik Siegelstein, ředitel SVČ Klíč FM: "Tábor vznikl jako další aktivita v rámci rozšiřování polytechnických aktivit střediska volného času Klíč. Měli jsme už kroužky, měli jsme různé akce a chyběl nám tábor, tak jsme ve spolupráci s mistry odborné výchovy Střední školy řemesel udělali tento polytechnický tábor, kde se děti mohou seznamovat s technikou zase trošičku jinou formou, než to děláme běžně."
V závěru tábora dostaly děti možnost zapojit také jednoduchý modul Arduina a navštívily také Pevnost poznání v Olomouci.