Frýdek-Místek dává podle vedení magistrátu více peněz do investic a oprav. Jen v loňském roce to bylo téměř 280 milionů korun. Řadu prací ve městě zajišťují technické služby.
Jiří Kajzar (NMFM), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Využíváme technické služby ve všech oblastech. Ať je to bytový fond, opravy chodníků, opravy sjezdů. Teďka jsme realizovali modrou lávku na Riegrově, která je už hotová a předána. To znamená, my ten objem nemáme důvod snižovat. Máme peníze, je to možná otázka propustnosti. To znamená, vždycky tam je majetkoprávní problém nebo je tam problém se stavebním povolením nebo s vyjadřovačkama. To jsou všechno věci, které mohou tu zakázku zbrzdit, ale není to tím, že bychom nechtěli nebo že bychom snižovali objem finanční z nějakého důvodu."
Michal Rylko, místopředseda představenstva TS F-M: "Vesměs se dá ale říct, že bohužel teď z kapacitních důvodů nezvládáme úplně veškerou práci, kterou nám město zadává. Co se týká finančního vyčíslení, dá se říct, že možná za poslední tři roky letos očekáváme takové asi největší tržby ze strany magistrátu. Co se týká vůbec samotného vytížení našich kapacit. Ať to jsou činnosti zejména dlaždičů, stavebních dělníků, asfaltérů a podobně. Ty jsou teď plně využity. Je špička sezóny."
Aktuálně je nejvíce zaměstnanců soustředěno na pracích kolem rozšíření centrálního hřbitova. Jde o největší zakázku v historii technických služeb a hotová má být do konce října.
Michal Rylko, místopředseda představenstva TS F-M: "Na této zakázce se podílely všechny provozy. A ještě stále podílí. A nejvíce provoz komunikace, kdy například v této zakázce, která je řádově kolem 60 milionů korun, tak je chodníků a dlážděných a zpevněných ploch za 15 milionů korun. Takže kvůli tomu přesunutí této výrobní kapacity na uzavřenou zakázku na rozšíření hřbitova jsme bohužel museli trošičku přeskupit kapacity z chodníků ve městě. Nicméně i ve městě chodníky stále opravujeme a chystáme se ještě do konce roku některé poopravovat."
Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "Důležité je to, že ta celková částka, kterou město dává technickým službám na údržbu města, tak se nezmenšuje a neopravují se chodníky na sídlišti, ale budují se chodníky právě na tom hřbitově. A všichni víme, že pokud máme potřebu rozšířit hřbitov a neměli bychom kde pohřbívat, tak to je zakázka, kterou musíme udělat prioritně."
Technické služby mají přibližně dvě stovky zaměstnanců. V sezóně přibírají vždy několik desítek lidí navíc. Stále jim ale chybí pracovníci na důležitých pozicích.
Michal Rylko, místopředseda představenstva TS F-M: "Jediným takovým limitujícím faktorem je fakticky naše výrobní kapacita. Kdy už prakticky několik měsíců, možná i rok, sháníme zaměstnance na pozice stavebních dělníků, dlaždičů, a tak dál."
Město ročně zadá technickým službám zakázky v objemu přibližně 170 milionů korun bez DPH.