Technické služby ve Frýdku-Místku drží tradičně od listopadu nepřetržitou pohotovost pro případ nutnosti začít se zimní údržbou.
Vladimír Macura, předseda představenstva TS F-M: "My od 1. listopadu jedeme v takzvaném zimním režimu. Máme rozepsány služby dispečerů. Máme rozepsány služby obsluhy zařízení, takže čekáme, až teploty klesnou, bude hlášeno, že napadne sníh, tak zařízení, které normálně používáme na jiné silniční práce, tak relativně rychle přeměníme na zařízení k zimní údržbě."
Jako první se vždy provádí údržba komunikací, kde jezdí veřejná hromadná doprava a u příjezdových cest ke zdravotnickým zařízením. Podobné je to i s prioritou udržování chodníků. Od stupně důležitosti se pak odvíjí doba, za kterou by měla být sjízdnost komunikace zabezpečena. Ta je stanovena i zákonem.
Vladimír Macura, předseda představenstva TS F-M: "Pokud jde o posypové materiály, tak soli máme asi 1 500 tun, což by nám mělo stačit i na velkou zimu."
Kromě soli se používá také inertní posypový materiál. Ten je do částí, kde se nesolí nebo solit nesmí. Nákup soli byl navíc letos poměrně komplikovaný.
Vladimír Macura, předseda představenstva TS F-M: "Díky tomu konfliktu na Ukrajině, tak vozí se tady sůl z Běloruska. Bělorusko má zákaz vyvážet, takže trochu byl problém tu sůl nakoupit. Museli jsme výběrové řízení dvakrát opakovat, protože do toho prvního se nám nikdo nepřihlásil. Takže v tom druhém naštěstí jsme dostali dvě nabídky. Jednu velmi slušnou, tak sůl je sice draží než loni, ale pořád za velmi slušnou cenu."
Podle meteorologů se ale výrazné ochlazení, kdy by teploty klesly pod nulu, minimálně v první polovině listopadu, nechystá.
Roman Volný, meteorolog ČHMÚ Ostrava: "Zhruba někdy od té druhé poloviny listopadu by se nám ty denní teploty měly pohybovat možná mezi 6 až 10 stupni celsia. A s tím souvisí i ty ranní nižší teploty, které někdy kolem 15. a pozdějšího listopadu by už se mohly blížit i k té nule. Takže tam už by se dalo očekávat, že třeba někde v horských polohách by se mohly začít objevovat sněhové vločky."
Silničáři a řidiči proto doufají, že opravdová zima nepřijde dřív než v prosinci. Technické služby ve Frýdku-Místku udržují každoročně zhruba 435 kilometrů všech komunikací. Z toho je přibližně 180 kilometrů cest a zbytek jsou chodníky.