Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Podnikatelé ve Frýdku-Místku mohou žádat dotace na označení svých provozoven

Majitelé obchodů a restaurací mohou opět žádat město Frýdek-Místek o dotace na nové označení provozoven. Cílem programu je omezit velký reklamní smog a postupně zvelebit veřejný prostor. Maximálně mohou žadatelé na nové kultivované označení získat 30 tisíc korun.

Frýdek-Místek přijal na konci roku 2020 nařízení, kterým omezuje reklamu v památkových zónách města. Majitelé podniků pak mohli žádat město o částečnou úhradu nákladů spojených s vytvořením nového kultivovaného označení. Aktuálně byla spuštěna další podobná dotační výzva na rok 2023.

Jakub Míček (ANO), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Jako každý rok město vyhlásilo dotační program na obnovu vzhledu provozoven v městských památkových zónách. Takže žadatelé, kteří mají v plánu přestavbu výlohy nebo celého vývěsního štítu té dané provozovny, se mohou obrátit na město a získat až padesátiprocentní dotaci na přestavbu. Tak, aby odpovídala manuálu reklamy, který před pár lety vznikl. A teď pokud nějaká přestavba je plánována nebo je realizována, tak by měla být dělána právě podle tohoto manuálu."

Dotace podporuje kvalitu a úroveň celkového grafického zpracování exteriéru provozovny, a to včetně jejího označení. Je určena na úhradu nákladů na návrh a realizaci celkového grafického zpracování exteriéru provozovny, tedy označení provozovny, jeho výrobu a instalaci. Žádosti mohou zájemci podávat do 15. dubna 2023.

Jakub Míček (ANO), náměstek primátora Frýdku-Místku: "V současné době ne všechny výlohy odpovídají tomu, jaký je dneska standard na to, aby vzhled v městských památkových zónách v takových provozech měl být. A snahou města je pomoci podnikatelům, aby přestavěli a změnily ty výlohy. Tak, aby odpovídaly těm dnešním trendům, aby byly krásné, aby doplňovaly městskou památkovou zónu a nedošlo k tomu, že tam dojde k nějakému zaplavení reklamním smogem. A nechtěli jsme jít pouze cestou restrikce, ale právě i pomoci těm podnikatelům i finančně. Aby byli motivováni k tomu předělat tu provozovnu tak, aby byla podle manuálu reklamy."

Podle propozic mohou být žadateli o dotaci vlastníci a provozovatelé provozoven na území města. Maximální výše dotace na jeden projekt činí 50 % z uznatelných nákladů, nejvýše však 30 tisíc korun. Náklady na přípravu projektu mohou tvořit maximálně 20 % z uznatelných nákladů. Podrobnosti a potřebné formuláře najdou zájemci na webu města.

Nahlásit chybu

K tématu


Nejčtenější zprávy