Lidé ve Frýdku-Místku mohou i letos žádat o dotace na pořízení hybridních aut. Ty mají klasický spalovací motor s podpůrným elektrickým pohonem.
Radovan Burkovič, člen Asociace elektromobilového průmyslu: "Především po městě, v malých rychlostech a při popojíždějí se pohybuje výhradně na elektromotor. Také tím, že se po městě hodně brzdí, tak se brzdí elektromotorem. Rekuperuje se, dobíjí se baterka, takže ten hybrid si neustále vyrábí elektřinu v průběhu toho, jak jede. Ve městě zejména, pokud jezdíte dálky nebo jezdíte nějaké delší cesty, tak tam v podstatě smysl nemá. Takže do města hybrid, pokud se bavíme o přechodu mezi spalovací a elektromobilitou, tak je to takové ideální na půl cesty."
Loni byly do programu zařazeny také plug-in hybridy, ty se dají nabíjet i ze zásuvky, což u klasických hybridů není možné.
Jakub Míček (ANO), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Dlouholetý program podpoření pořízení hybridních automobilů ve Frýdku-Místku stále běží. V současné době budeme schvalovat dalších 10 žádostí o pořízení hybridního vozidla, kdy přispíváme většinou maximální částkou 75 tisíc korun, právě na pořízení."
Dotace je určena na podporu nákupu nových hybridních i plug-in hybridních osobních aut, případně předváděcích vozidel s nájezdem maximálně 5 000 kilometrů. Žadatelé musí mít trvalé bydliště nebo sídlit na území města alespoň jeden rok. Dotaci je možné získat pouze na jeden vůz.
Jakub Míček (ANO), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Díky tomuto dotačnímu programu podpoříme nákup nových vozidel ne s běžným pohonem, ale s tím alternativním, hybridním. Takže pokud si pořizuje občan Frýdku-Místku nové vozidlo, může sáhnout po hybridním vozidle, které je ekologičtější, než aby se pořizoval vozidlo s méně ekologickým pohonem."
Maximální výše dotace je stanovena na 15 procent z pořizovací ceny vozidla, nejvýše však již zmiňovaných 75 tisíc korun. Žádosti je možné podávat do 15. dubna. Cílem programu je snížení negativních vlivů dopravy na zdraví obyvatel a životní prostředí, zejména snížení emisí z dopravy a případné snížení hlukové zátěže.
Radovan Burkovič, člen Asociace elektromobilového průmyslu: "My vítáme každý příspěvek na elektromobilitu za Asociaci elektromobilového průmyslu. Každopádně tvrdíme městům vždycky ten základ. Začněte hromadnou dopravou, začněte tím, kde vozíte nejvíce občanů, protože ta má samozřejmě největší spotřebu a největší vliv na vaše životní prostředí. Je pravidelná, je každodenní, musí vyjet a pokud vyjede jakýmkoliv způsobem na elektrický pohon, tak to bude ideální."
Dotace na plně elektrická auta zatím ve Frýdku-Místku neplánují, protože ve městě doposud není kvalitní nabíjecí infrastruktura.