Renáta E. Orlíková, redaktorka: "Frýdecko-Místecký Express pokračuje rozhovorem ve studiu, ve kterém vítám náměstka primátora Jiřího Kajzara. Dobrý den, vítejte u nás."
Jiří Kajzar (Naše Město F-M, náměstek primátora Frýdku-Místku): "Dobrý den, děkuji za pozvání."
Renáta E. Orlíková, redaktorka: "Pane náměstku, důležitým tématem ve městě je memorandum se společností Slezan Holding, díky kterému se daří zachraňovat historické budovy ve městě. Před deseti lety jste byl u toho. Jak se ho daří naplňovat?"
Jiří Kajzar (Naše Město F-M, náměstek primátora Frýdku-Místku): "Tak Slezan jako společnost a jeho výrobní závody, které jsou vlastně na skoro 12 hektarech města, jsou velké téma, protože to byla obrovská textilka, která zaměstnávala několik tisíc lidí. Spolu s Válcovnami plechu to byli kdysi největší zaměstnavatelé v těch místech. Ty textilky mají taky nějakou minulost – textilní průmysl je jedním z hlavních ve Frýdku-Místku. Hrozilo, že po vyhlášení insolvence v roce 2008 a následném ukončení výroby v roce 2011, bude město před problémem, co s těmi obrovskými výrobními areály. Nakonec jsme si sedli za jeden stůl a udělali memorandum. Město se zavázalo, že pomůže společnosti Slezan s oživením, což je náš základní smysl a cíl: oživit tyto areály a začlenit je do urbanismu města. Slezan se naopak měl zavázat, že zachová všechny historické budovy, které jsou cenné, jsou městotvorné a vyznačují se tou typickou architekturou – to znamená režným zdivem."
Renáta E. Orlíková, redaktorka: "Už tady několikrát padlo, že je to 10 let, a ptám se tedy, daří se preambuli toho memoranda naplňovat?"
Jiří Kajzar (Naše Město F-M, náměstek primátora Frýdku-Místku): "Daří se to. Byly zbourány pouze nějaké novodobé přístavky a hlavní části zůstaly. My jsme vstoupili do jednoho areálu i stavebně, to znamená, že jsme směnou získali jeden objekt, ze kterého jsme udělali služebnu Městské policie. Máme tam velké plány, chceme tam udělat propojku pro pěší na budoucí dopravní terminál. Těch areálů je více. Některé se podařilo prodat a našli investory. Máme velkou radost, že jeden z těch areálů patří Gevorgu Avetisjanovi, což je podnikatel, který vlastní Marlenku. Je to dnes mezinárodní značka, máme velmi dobrou spolupráci, jsme na ni patřičně hrdí, protože Marlenka reprezentuje Frýdek-Místek všude ve světě. Dokonce už se jmenuje i ulice Marlenka, což jsme schválili v zastupitelstvu. Jeden ze závodů, na Hálkové ulici, se stane novým výrobním podnikem Marlenky. Je tam to, čemu říkáme 'industriální zámeček' – pěkná historická budova, která bude vlastně takovou reprezentativní budovou Marlenky u toho závodu. Další novinka je, že Slezan Osmičku na Stromovce koupil známý kulturní podnikatel a majitel značky Beats for Love, Kamil Rudolf, který je dnes hrdý majitelem. Ten areál slibuje do budoucna, že se taky promění v kulturní centrum, a on bude toho zárukou. Takže jsme velmi rádi."
Renáta E. Orlíková, redaktorka: "Takže daří se naplňovat."
Jiří Kajzar (Naše Město F-M, náměstek primátora Frýdku-Místku): "Daří se nám to a daří se oživovat a myslím si, že to je dobrou cestou. Samotné závěrečné jednání bude příští rok, protože to bude výročí toho podpisu. Připravili jsme to s jednatelem předsedou představenstva, panem Karáskem, a myslím si, že i občané budou spokojení s těmi výsledky."
Renáta E. Orlíková, redaktorka: "Pane náměstku, pojďme k dalšímu tématu, a to jsou investice. Investice v letošním roce – jak se vám dařilo ty plány naplňovat?"
Jiří Kajzar (Naše Město F-M, náměstek primátora Frýdku-Místku): "Je to pořád stejné, s určitými obtížemi, protože samozřejmě všichni, kdo se pohybují v této branži, vědí, jak je to těžké s lidmi, s administrativou, s byrokracií. Přesto investujeme. Podařilo se nám dokončit obrovskou investici, a to byly kanalizace v městských částech, kdy to bylo pro všechny strašně složité. Máme to za sebou za téměř 400 milionů korun. Pak jsou to samozřejmě investice do kultury, sportovních zařízení, škol, dopravy a tak dále. Dáváme důraz na to, co je dneska potřeba: pro školy tělocvičny, parkoviště. Děláme prostě všechny věci, které jsou potřeba, je toho spousta."
Renáta E. Orlíková, redaktorka: "To, co se vám také povedlo, a my jsme naše diváky informovali, jsou nové elektrobusy a chytré zastávky."
Jiří Kajzar (Naše Město F-M, náměstek primátora Frýdku-Místku): "Jo, je to celkem zajímavá věc, protože my velice dobře vycházíme s dopravcem, společností Transdev. A oni vlastně za to, že se ta spolupráce dobře rozvíjí, nám pořídili flotilu elektrobusů. Je to bezemisní, je to čisté. Pamatuji si, jak se nedalo přejít u autobusového nádraží, protože se tam člověk málem udusil. Dneska je to naprostý rozdíl. Lidé si na to strašně rychle zvykli. Ty autobusy jsou klimatizované, je tam Wi-Fi, jsou nízkopodlažní a tak dále. Je to opravdu luxus a ještě je to za korunu. Takže k tomu jsme se rozhodli, že ještě vyměníme zastávky. Mají pěkný design, chceme jednotný styl po městě, a plus ještě LED označníky, to znamená, že občané vidí elektronické označení, kdy jim přijede autobus. Je to prostě super."
Renáta E. Orlíková, redaktorka: "Zmiňte ještě také nový dopravní terminál."
Jiří Kajzar (Naše Město F-M, náměstek primátora Frýdku-Místku): "Ano, to je navíc, protože ten původní, to autobusové nádraží, je problém z minulosti, nevyhovuje vůbec nikomu. Postavíme nový dopravní terminál u vlakového nádraží a myslím si, že to naváže na ten bulvár, který jsem zmiňoval, na ulici Těšínské. Bude to vlastně taková zkratka a bude to i dopravní centrum. Myslíme si, že to jde ruku v ruce s elektrifikací tratí, která nás čeká v budoucím roce, a bude to zase přínos pro všechny."
Renáta E. Orlíková, redaktorka: "Kdy se občané Frýdku-Místku dočkají nového terminálu?"
Jiří Kajzar (Naše Město F-M, náměstek primátora Frýdku-Místku): "No, 2028–2029 je předpoklad. V tuto chvíli je připravená projektová dokumentace."
Renáta E. Orlíková, redaktorka: "Pane náměstku, já vám děkuji za vaše odpovědi. Vám děkuji za pozornost. Frýdecko-Místecký Express končí, už pro vás chystáme další, tak s námi zůstaňte."