“V rámci environmentální výchovy probíhá na škole projektový Den Země. Žáci pracují ve věkově smíšených skupinách, kdy jim říkáme kmeny. Vede je nejstarší kmene. Jejich úkolem je procházet stanovišti, plnit úkoly a získávat semínka,” řekla učitelka ZŠ Komenského Dita Dostálová.
Na jednotlivých stanovištích žáci poznali jednotlivá témata environmentální výchovy.
Anketa, vedoucí stanovišť: 1. “Děti pozorují slepice, které tady máme v kleci. Jsou zachráněné z klecového chovu. Ony je sledují a pak si mají vybrat, jestli si koupí levnější nebo dražší vejce a proč.” 2. “Děti mají za úkol roztřídit veškerý materiál, který se nachází na matraci, a donést ho do všech kontejnerů na druhé straně.”
Anketa, žáci ZŠ Komenského: 1. “Byli jsme v tělocvičně, kde jsme třídili odpad.” 2.”Je to dobré. Odpovídal jsem na anglické otázky.” 3. “Dělali jsme myšlenkové mapy, pak jsme měli něco o větrné elektřině a tak.”
Závěrem celé hry děti odevzdaly semínka Matce Zemi. Tam ji poté řekla, zda jejich kmen na naší Zemi přežije.