Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Žáci druhého stupně jsou opět v lavicích, nejvíce jim vadí vstávání

  • Havířov,

Téměř půl roku strávili žáci druhého stupně na distanční výuce. A jak sami přiznali, nebylo to vůbec jednoduché. Nyní se učitelé zaměří na to, kolik vědomostí děti nabraly.

Takto to v pondělí vypadalo před základními školami. Druhé ročníky jsou sice rotačně, ale opět v lavicích. Děti si budou muset zvyknout především na vstávání a před výukou na pravidelné testování.

anketa: “Bylo to těžké vstát, protože jsme byli zvyklí na režim distanční výuky, ale zvládla jsem to docela dobře.”
anketa: “Já jsem vždy vstával v 7.30 a dneska jsem vstával v šest, takže je to trochu nezvyk, ale vstávalo se mi dobře. A pocity ze školy? Moc se mi tam nechce, protože budou chtít testy. Něco si zopakujeme a pak bude test, test, test.”

Obavy žáků na ZŠ 1. Máje ředitelka mírní.

Michaela Drozdová, ředitelka ZŠ 1. Máje: “Určitě jsme na první týden nastavili amnestii, pondělí, úterý jsou zakázány testy. My musíme hlavně teď opakovat. My musíme zjistit, co si žáci zapamatovali. Určitě není v našich silách dohnat všechno učivo, které se nestihlo během distanční výuky probrat, ale budeme pro to dělat maximum, abychom alespoň upevnili to, co je podstatné.”

Žáci z deváté třídy sami přiznávají, že distanční výuka nebyla to pravé ořechové.

anketa: “Pro mě asi nejtěžší bylo se celkově naučit to učivo, pochopit ho. Především matematika.”
Eva Gabzdylová, učitelka ZŠ 1. máje: “Sice děcka mají po přijímacích zkouškách, ale samy vnímají nedostatky, kde třeba ještě pro to studium na té střední škole to je třeba doladit, dovysvětlit, aby tam nezjistily, že mají nějaký rest s něčím, co již mělo být probrané na základní škole. My budeme zpětně probírat, zjišťovat, kde je chyba, určitě v nějakém adaptačním režimu.”

A co si tito mladí lidé myslí o tom, že školy v Česku byly nejdéle zavřené?

anketa: “My jsme se museli sami učit na ty přijímačky, což někteří, i jak říkala spolužačka, máme problém se k tomu dokopat. Třeba geometrie se doma nejde vůbec naučit a i ty samotné přijímačky byly těžké a celkově mi to přijde směšné, neměli to vyřešené. Ale naopak, co oni měli dělat.”

Za celou tu dobu, co pro vás bylo nejtěžší?

Michaela Drozdová, ředitelka ZŠ 1. Máje: “Pozdní získávání informací ze strany ministerstva. Jsme se dozvídali informace z médií, jako všichni ostatní. Toto považujeme jako největší hendikep pro nás. Některá opatření jsme museli vymýšlet večer, v noci, přes víkendy a neměli jsme potom tolik prostoru, abychom to lépe zorganizovali.”
Nahlásit chybu

Nejčtenější zprávy

PR články

Více PR článků