Havířov byl prvním městem v kraji, kde začaly jezdit všechny autobusy městské hromadné dopravy na stlačený zemní plyn. Nyní se ekologický pohon dopravci hodně prodraží a to se odráží i na městské kase.
Ondřej Baránek (ANO), náměstek primátora: “V současné době očekáváme skutečnost platby MHD na úrovni 117 milionů korun za rok a v návrhu na příští rok ČSAD přišlo s návrhem navýšení o dalších 40 milionů. To pro nás bylo samozřejmě neakceptovatelné. My jsme jednali s ČSAD s panem Vyvialem. Všechny rozhovory ještě nejsou u konce, nicméně dohodli jsme se ve finále na navýšení 135 milionů, to znamená na příští rok 2023. Budeme doufat, že ceny plynu na trhu klesnou, protože to začíná být pomalu neúnosné. My jsme celou tuto nepříznivou situaci pro město diskutovali s náměstkem hejtmana panem Podstawkou, který nám přislíbil pomoc a říkal, že by snad měl hovořit už i na vládní úrovni o tom, zda by městům v nichž jezdí autobusy na CNG nepřispěla vláda. Tuto pomoc bychom velmi uvítali."
16. listopadu bude ve Zlínském kraji zasedat komise dopravy asociace krajů, kterého se zúčastní také náměstek ministra dopravy.
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: “Jdeme tam s návrhem takovým, že se chceme s ministerstvem domluvit. Všechny kraje sledují kilometry, které byly odježděné na CNG. Takže jdeme s návrhem, aby pak ministerstvo financí vypsalo dotaci, nebo ministerstvo dopravy s tím, že kraje i města, které si objednávají autobusy a jezdí na CNG, tak aby dostaly dotaci a vyplacení toho rozdílu. Takže nelze to zastropovat, ale vyplatit nějaký rozdíl mezi plánovanou vysoutěženou cenou a cenou, která se teď účtuje za CNG.”
V rámci úspor město nepočítá s tím, že by rušilo některé linky, nebo omezovalo četnost spojů.
Ondřej Baránek (ANO), náměstek primátora: “Co se týče systému MHD v Havířově dovoluji si tvrdit, že je jeden z nejlepších, nejpropracovanějších a pokud bychom přistoupili ke zrušení nějakých linek, byly by to úspory v řádu maximálně jednotek procent. My samozřejmě tu situaci monitorujeme, my máme možnost zvýšit ceny jízdného. Nicméně o tomto ještě není rozhodnuto a budeme o tomto diskutovat, abychom tu situaci trochu saturovali, protože ta situace po ekonomické stránce není příznivá. Za mne by bylo nejlepší, abychom u dlouhodobých pravidelných cestujících toto nezvyšovali. Otázka je, zda bychom jednorázové jízdné nezvedli na úroveň města Karviné na 15 korun. V současné době se pohybujeme na úrovni 12 korun.”
Navýšení jednorázového jízdného by přineslo úsporu v řádu několika milionů korun.