Zima sice ještě nezačala, ale pro havířovské Technické služby je už zimní sezóna v plném proudu. Aby je sníh a mrazy nezaskočily, sháněla letos společnost materiál s předstihem.
Ladislav Kotula, vedoucí zimní údržby TSH: "Sezóna už nám začala od 1. 11. oficiálně, to nám drží hotovost ti dispečeři. Co se týká zásob soli, tak soli mám 1080 tun soli zhruba na skladě a strusku tu průběžně doplňujeme, ale momentálně máme 362 tun strusky na skladě. Zásoby, co se týká soli, tak tu jsme soutěžili v letošním roce už v letních měsících z důvodu toho, ať nemáme problém, tak jako se stalo třeba v loňském roce, kdy bylo zdražení a všechno takové šílené. Co se týká strusky, tak tu máme dlouhodobě zasmluvněnou, takže tam problém není."
Technické služby se ale musely vypořádat s jiným problémem. Aby bylo možné materiál řádně uskladnit, muselo dojít k rekonstrukci haly.
Václav Zyder, náměstek ředitele Technických služeb Havířov: "Konstrukce naší skladovací haly na posypové materiály, to znamená na sůl a strusku, je železobetonová. Vlastně jsou betonové stěny po obvodu a jinak ocelová konstrukce střechy a pilířů. Bohužel sůl je velmi agresivní, způsobuje poměrně rychlou korozi právě těch kovových materiálů a došlo k tomu, že výplně prosvětlovacích pásů, které tam jsou, jsou zkorodované do takového stavu, že už je nelze standardně opravovat. Musí dojít k jejich výměně, nebo případně předělaní. Protože už to ohrožovalo bezpečnost našich zaměstnanců, kteří se pohybují kolem těch skladů, tak jsme museli přistoupit k urychlené opravě, tak, abychom zabezpečili bezpečnost a zároveň abychom ochránili materiál uskladněný uvnitř před povětrnostními vlivy."
Práce na hale, jejíž opravy vyjdou asi na 900 tisíc korun, se však blíží ke zdárnému konci.
Václav Zyder, náměstek ředitele Technických služeb Havířov: "Momentálně máme provedenou demontáž toho zasklení, je opravená ta nosná konstrukce zasklení, provedeny nátěrové práce. Čeká se jenom na dodávku prosvětlovacích prvků. Následně bude provedena montáž. Velkou část prací děláme vlastními silami, takže předpokládáme, že do konce měsíce listopadu by mělo být všechno hotovo."
Připravené budou brzy i stroje, mezi kterými letos Technické služby přivítají nové posily.
Ladislav Kotula, vedoucí zimní údržby TSH: "Technika zatím ještě není nastrojená v plné výši na strojích a automobilech, ale máme připraveno 14 strojů, z toho 3 velká auta, 4 malá auta, 4 traktory a 3 nakladače. V letošním roce jsme vysoutěžili, a budeme mít novou čtyřkolku na údržbu chodníků, která by měla přijít ke konci tohoto měsíce."
Údržbu by neměly zaskočit ani plánované práce na silnicích.
Ladislav Kotula, vedoucí zimní údržby TSH: "Máme připravené náhradní trasy. Třeba na Šumbark se budeme dostávat po ulici U Skleníků, Požárnická. Kdyby tam byly kolony, tak naše technika by jela až přes Orlovskou a přes Dolní Suchou. Ty uzávěrky dle mých informací mají probíhat, dá se říct, v nočních, nebo večerních hodinách, takže ta naše technika k tomu bude uzpůsobena a dispečeři budou mít o tomto informace."
Pokud by pak přeci jen v Havířově technika chyběla, využije společnost pomoci externích dodavatelů.
Ladislav Kotula, vedoucí zimní údržby TSH: "Co se týká údržby a když napadne hodně sněhu, tak klasická věta je, že silničáři nestíhají a technické služby taky, ale musíme se na to podívat trošičku jinak. My jsme na to připravení s naší technikou, a když dojde k velkému spádu, tak máme nasmlouvané „subky“, a ty povoláváme a snažíme se tu situaci zvládnout v co nejkratším čase pro spokojenost občanů Havířova."