Krajem bez bariér veřejnou dopravou. Tak touto cestou jde společnost ČSAD. A to doslova. Důkazem jsou nové autobusy, které se mohou naklápět, mají manuální plošinu, dále tlačítko, kterým vozíčkář upozorní řidiče, že bude vystupovat. Neslyšící cestující ocení dálkový ovladač, kterým namíří na autobus a ten mu řekne, kam jede. Dalším stisknutím upozorní řidiče.
David Křetínský, Národní rada pro zdravotně postižené: „Jsem rád, tyto autobusy jsou vybaveny hlavně bezbariérovým vstupem, kde vozíčkář s asistentem si otevřou sami vstup a vjedou si do autobusu."
Slavnostním přestřižením pásky společnost ČSAD uvedla do provozu celkem 18 autobusů, které budou zabezpečovat příměstskou dopravu na Karvinsku a Frýdecko-Místecku. Do dvou let těchto autobusů bude celkem jezdit přes 40.
Tomáš Vavřík, generální ředitel společnosti 3ČSAD: „V letošním roce jsme soutěžili o peníze z regionálních operačních programů, které byly rozdělovány z programu Moravskoslezsko. Získali jsme dotaci ve výši 40 procent na pořízení 42 nízkopodlažních autobusů. Ty vozy budou všechny stejné a v letošním roce jsme uvedli do provozu 18 vozů. Šest pro ČSAD Havířov, šest pro ČSAD Karviná a šest pro ČSAD Frýdek-Místek."
Ivo Muras, vedoucí Odboru dopravy a silničního hospodářství MSK: "Kraj vítá tuto iniciativu, protože dojde k výraznému zlepšení vozidel zajišťující dopravní obslužnost kraje. Budou přístupné pro nemocné, postižené. Myslím si, že je to velký přínos. Je to věc i ekologie, protože tyto motory jsou už na velmi vysoké úrovni."
Ne nadarmo se stala letos společnost ČSAD Havířov vítězem krajského kola firma roku 2011. V havířovském depu se nachází například lakovna, servisní kanály pro osobní i nákladní dopravu, dále čerpací stanice na stlačený zemní plyn nebo pneuservis.
Tomáš Vavřík, generální ředitel společnosti 3ČSAD: „Teď se nacházíme na naší protektorovací lince. Ta se skládá z několika strojů. V podstatě pneumatika, když je ojetá, tak se doveze sem, celá se vybrousí. Veškeré defekty, které má, se vyberou. Následně se zaplní, následně se navulkanizuje, nalepí se pás podle přání zákazníka. Ve finále jde pneumatika do autoklávu. Potom vyjede ven s celou obálkou a následně máme novou pneumatiku."
Původně firma vyráběla protektory jen pro vlastní potřebu. Nyní ČSAD kola zaváží různým dopravcům v celé České republice.