Prázdné chodby, ticho ve třídách, osiřelé školní lavice. Jen za katedrou nebo v kabinetě sedí učitelé, kteří přes obrazovku svého počítače vyučují svůj předmět. Jako třeba tady, na Střední škole techniky a služeb v Karviné.
Na distanční výuku tady byli připraveni, pedagogy nezaskočila, i když začátek školního roku měli všichni velmi náročný.
Yvetta Kałužová, ředitelka SŠTaS Karviná: "Vyučující se museli naučit pracovat na nové platformě, na Office 365, museli naučit žáky, jakým způsobem budou vstupovat do těch virtuálních tříd, všechno jsme to zvládli ve velmi krátké době, veškeré výukové materiály museli převést do online systému."
S výkladem teorie dálkově problém není, opačná situace nastává v případě praktické výuky.
Yvetta Kałužová, ředitelka SŠTaS Karviná: "Je to zvláště těžké pro odborný výcvik, protože udělat odborný výcvik distančním způsobem nelze. Jedna věc je teoretické znalosti, které žáci budou mít, nicméně konkrétní praxe, konkrétní ohmatání si toho řemesla, to nám schází."
Distančně se vzdělávají například i budoucí cukrářky.
Gražyna Salamonová, učitelka odborných předmětů oboru Cukrář: "Co je náročné, ta příprava na to, teď musíme ty zápisy připravovat, aby si to mohly doma přepsat. Z mé zkušenosti vím, že děvčata mi píšou, že už by se chtěla vrátit zpátky do školy, bohužel to nejde."
Pro žáky, kteří nemají doma počítač, vytvořila škola systém zápůjčního fondu výpočetní techniky, tak, aby se mohli zapojit do distančního vzdělávání i oni.