Literatura a cizí jazyky se staly ústředním tématem Didaktického inkubátoru Technické univerzity Liberec a Střední školy techniky a služeb v Karviné. Hlavním cílem inkubátoru byla spolupráce, vzájemná komunikace, kreativní přemýšlení o textu a poslech audioknihy.
Miroslav Slowik, garant Didaktického inkubátoru z Technické univerzity Liberec: "Je to takový nový přístup k tomu, jak se dostat k literatuře, ke čtenářské gramotnosti, posluchačské gramotnosti a postavili jsme celou tuto dílnu tak, abychom v žácích podnítili i kompetenci k podnikavosti."
Týdenní didaktická dílna zaměstnala studenty dvou maturitních oborů, logistiky a požární ochrany.
Yvetta Kałužová, ředitelka SŠTaS Karviná: "Vybrali jsme je proto, aby si propojili své znalosti, více se stmelili a pracovali jako jeden tým.”
Každý den studenti poslouchali jednu kapitolu detektivního příběhu v audioverzi, následně pak celý román vyráběli kvůli vizualizaci.
Miroslav Slowik, garant Didaktického inkubátoru z Technické univerzity Liberec: "Je tady redakce novin, kde pracuje zhruba dvacet studentů, v grafických programech vyrábějí různé dodatky, aby si dokázali představit některé segmenty toho textu, jsou tady střihači, kteří se učí stříhat video, natáčejí rozhovory. Jsou tady lidi, kteří chodí vyřezávat hlavy hlavních i vedlejších postav do truhlárny. Tím pádem ukazujeme dětem, že přístup k literatuře může být i jiný než pouze z čítanky."
Cílem bylo dopátrat se v poslední kapitole k vyluštění záhady detektivky a najít vraha.
Michal Bednář, student 3. ročníku oboru Požární ochrana: "Vytvořili jsme skupinu redakce a máme za úkol vytvořit noviny, pracujeme na webových stránkách toho městečka, kde proběhla vražda. Máme vytvořenou takovou docela pěknou hierarchii, udělal jsem si čtyřčlenný štábek a úspěšně spolu kooperujeme."
Barbora Halušková, studentka 2. ročníku oboru Logistika: "My tady připravujeme video co se vše tady dělá, o všech skupinách, stříháme, upravujeme, přidáváme efekty . Líbí se mi to, protože jsme schopni se do toho zapojit pospolu."
Střední škola techniky a služeb využila Didaktický inkubátor především k rozšíření znalostí čtenářské gramotnosti žáků, posílení práce s výpočetní technikou i jazykových znalostí.
Yvetta Kałužová, ředitelka SŠTaS Karviná: "Museli za tímto účelem založit logistickou firmu a komunikují telefonicky s reálnou firmou v Praze a museli si vybrat, zda budou komunikovat v jazyce českém nebo anglickém.”
Pro vznik didaktické dílny byl vybrán kinosál školy, který se pro tuto příležitost proměnil na multimediální učebnu.