Miloš Pollak, vedoucí územního odboru vnější služby: "Tato vozidla můžeme potkávat v rámci celého okresu Karviná, vozidlo Mitsubishi můžeme potkávat také v rámci okresu Frýdek-Místek, případně v krizových situacích může být využito v rámci jiných oblastí."
Terénní vozidlo Mitsubishi chtějí policisté využít hlavně ve společných česko-polských hlídkách při státní hranici.
Miloš Pollak, vedoucí územního odboru vnější služby: "Co se týká vozidla Volkswagen Transporter, to zejména v rámci integrovaného záchranného systému, to znamená spolupráce všech těchto složek systému."
Obě auta jsou odlišná od běžných služebních policejních aut. Liší se hlavně výbavou a svým speciálním určením. Například Transporter má v interiéru telefon, GPSku, počítač i tiskárnu. K dispozici jsou i dvě vysílačky.
Jindřich Machů, vrchní komisař vnější služby: "Tady to zařízení mu umožňuje komunikaci jak po otevřeném kanálu s policisty a hlídkami v rámci celého teritoria bývalého okresu Karviná a dále mu umožňuje vnitřní, uzavřenou komunikaci s hlídkami a policisty, kteří zasahují na místě, kde toto vozidlo je určeno."
Vozidlo je vybaveno i dalšími podpůrnými prostředky.
Jindřich Machů, vrchní komisař vnější služby: "Třeba halogenová svítidla, které nám můžou nasvítit problémové místo nebo místo, kde chceme provést úkon."
Atypická je i výbava v zadní části vozu.
Jindřich Machů, vrchní komisař vnější služby: "Je vybaveno například elektrocentrálou, která v případě delšího stání na místě zásobuje vozidlo elektrickou energií, proto, aby mohlo plnit tu roli pro kterou je dané. Dále je zde i zdravotnické zařízení, které je již na profesionální úrovni, v případě, že by došlo k ohrožení života v místě, kde to vozidlo bude nasazeno."
Druhé vozidlo je vybaveno v přední části navijákem a v zadní části tažným zařízením.
Jindřich Machů, vrchní komisař vnější služby: "To tažné zařízení můžeme používat ať už k vyproštění vozidel nebo předmětů třeba mimo komunikaci a k jiným vyprošťovacím účelům."
Obě vozidla byla pořízena z evropských strukturálních fondů.