Audit za téměř půl milionu korun prokázal, že si Městský úřad Orlová ve srovnání s jinými městskými úřady vůbec nevede špatně. Hlavní problém, který se na celkovém hodnocení efektivity práce podepsal, byl fakt, že na úřadu delší dobu chyběl tajemník.
"Což je bohužel u takhle velkého úřadu citelná rána. Druhá oblast, na kterou si myslím, že by se měl úřad hodně zaměřit a kterou tady považuju za velmi kritickou je stav podpory informačními technologiemi,"říká Eva Lipovská ředitelka auditorské firmy, která kontrolu prováděla.
Nový tajemník úřadu přivítal procesní audit jako dobrý nástroj k tomu, jak se s chodem úřadu seznámit. Také pro něj z kontroly vyplynulo, že budou nutné některé organizační změny, například v systému oběhu dokumentace a účetních dokladů.
"Byl neskutečně zkostnatělý, všechno trvalo hrozně dlouho, takže v této chvíli už připravujeme změnu OŘA, interní směrnici, která ty procesy narovná a lidé budou dělat jenom ty úkony, které k tomu danému účetnímu dokladu udělat musejí. Je nutné aby to udělali rychle, efektivně a doklad mohl pokračovat úřadem a byl odbaven," říká tajemník úřadu Radomír Matušek.
Audit trval čtyři měsíce. Kontroloři představili vedení úřadu celkem 14 doporučení, které rozdělili na krátkodobá a dlouhodobá. Ke všem se budou moci vyjádřit také samotní pracovníci úřadu a sami některé změny navrhnout.
"Do nějakého desátého, jedenáctého ledna budou k tomu posílat i oni nějaké připomínky a nápady. My je budeme zvažovat a až na základě toho rozběhneme nějaké další procesy, doplňuje Radomír Matušek.
Vedení úřadu připouští, že může dojít k přesunu některých pracovníků jednotlivých odborů. Zatím ale nepřipouští, že by měl úřad kohokoli propouštět.