Dopravní generel se skládá ze dvou částí. Tou první je část analytická, která vychází ze zjištění aktuálního stavu, případně ze starších studií, kdy se například sčítaly dopravní špičky.
Radoslav Mojžíšek (SNK-ED), místostarosta Orlové: "Pak má generel návrhovou, realizační část. Ta reaguje na výsledky analýzy a navrhuje řešení buď stávajících problémů, které existují, nebo těch, které vyplývají z očekávání v letech budoucích."
Podle analýzy se od roku 1993 navýšil ve městě počet dopravních prostředku o více než 50 procent a z evropského trendu vyplývá, že by se počet aut měl ještě, v nejbližších deseti letech, o dalších 20 procent zvýšit. Dopravní generel tak navrhuje řešení na nejbližších pět až deset let. Největší problém je, podle dopravního generelu, na Masarykově třídě mezi kruhovými objezdy u čerpací stanice Shell a městského úřadu, kde je hustota dopravy největší.
Radoslav Mojžíšek (SNK-ED), místostarosta Orlové: "Dost velké slabiny jsou také v okrajových částech města. Jedná se o úzké komunikace, špatně řešené křižovatky a další problémová místa, především ve směru na Dolní Lutyni, případně na Petřvald a Rychvald. Tam se také navrhuje rozšíření komunikací, stavba nové komunikace a další projekty především v silniční dopravě."
S jednotlivými návrhy řešení dopravní situace v Orlové podle nového dopravního generelu vás budeme průběžně seznamovat.