ADHD je syndrom poruchy koncentrace pozornosti s hyperaktivitou, která se projevuje již od raného dětství, nejvíce však ve školním věku a postihuje téměř 7% dětské populace. V praxi to znamená, že dítě má docela velké potíže soustředit se na činnost, která je mu předkládána. Ve Stonavě se proto pedagogové rozhodli, seznámit se s touto problematikou, aby věděli jak s těmito dětmi pracovat.
Marie Huplíková, výchovný poradce: “Ty děti potřebují nejen vyučovat, ale potřebují také, abychom jim rozuměli. K tomu nám má pomoc tady toto školení, které je zaměřeno na to, jak s nimi pracovat, a jak třeba pracovat i s tou třídou, kde tyto děti jsou.”
Pro práci s dětmi se syndromem ADHD je velmi důležité zvolit takovou strategii, která pomůže eliminovat nedostatky jejich pozornosti a impulzivitu. Důležité je například zadávání spíše krátkých úkolů, střídání činností a hlavně zajištění nekonfliktního prostředí. To vše ve spolupráci školy, odborníků, kteří poruchu diagnostikovali a hlavně rodičů.
Majka Komárová, lektorka: “To dítě žije v různých prostředích, žije nejenom ve škole, žije i doma, takže samozřejmě, pokud se podaří a navodí se spolupráce s rodinou, tak ta efektivita bývá vyšší.”
ADHD patří mezi nejprobádanější duševní a emociální poruchy. Díky mnoha účinným léčebným postupům se s ní lidé naučí žít i v dospělosti.