Většina z nás si stále pamatuje čísla tísňového volání hasičů, záchranky i policie. Pak je ale samozřejmě tísňová linka 112, která je univerzální, tedy lze ji volat v jakékoliv krizové situaci. Operační důstojník hasičů pak rozhodne, co je v danou chvíli nejlepší.
Petr Kůdela, mluvčí HZS MS kraje: "Pokud voláte v našem kraji, dovoláte se na operačního důstojníka MS kraje. Ten si vás vyslechnete a okamžitě, podle toho čeho se to volání týká, to vyřeší a nebo přepne dále."
Celkově přijali operátoři v integrovaném bezpečnostním centru v Ostravě v loňském roce 630 323 volání na čísla 150, 155, 158, ale zdaleka nejvíce právě na 112. Hasiči tak denně přijmou téměř 800 hovorů, což vychází na hovor každou minutu a 50 vteřin. Každý 12. hovor pak znamená výjezd některé ze složek integrovaného záchranného systému.
Petr Kůdela, mluvčí HZS MS kraje: "Linka 112 funguje ve všech zemích Evropské unie a i v některých dalších zemích jako například v Norsku, Švýcarsku nebo Turecku. V některých státech je 112 jediným tísňových číslem. "
Na linku 112 se lze dovolat i bez SIM karty a bez kreditu. 112 volejte hlavně v případě, že je ne místě potřeba více záchranných složek, například jde o dopravní nehodu. V případě zdravotních komplikací, kdy může jít o život a čas, doporučují zdravotníci volat rovnou jejich číslo 155.