Vývoj vodíkové Tatry je teď ve fázi, kdy se připravuje stavba prototypu. Dodávané díly, baterka, trakční elektromotor, lahve, všechno už je v partnerské firmě Devinn, tam se testují a v Tatře už zkompletovali podvozek tak, aby mohli začít instalovat technologie do vozidla a postupně ho zprovozňovat.
Na vývoji vozu s klasickým tatrováckým podvozkem automobilka spolupracuje s několika českými výzkumnými organizacemi a vysokoškolskými pracovišti v čele s Ústavem jaderného výzkumu Řež. Firma Devinn z Jablonce nad Nisou se zabývá vývojem vodíkových technologií.
Optimistický plán je, že v říjnu se začne jezdit v Tatře na polygonu, zprovozní se základní systémy, primárně jako bateriové elektrické vozidlo, nainstalují se palivové články a následně se začnou ladit systémy. Pak se vozidlo převeze do Jablonce, kde se doladí vodíkové technologie. Pak by začalo intenzivní testování vozu na polygonu v Tatře a u vybraných partnerů.
Tatra Trucks vyrábí sériové nákladní vozy i speciální automobily na míru. Produkuje vozy a podvozky pro civilní sektor i pro využití v armádě či v záchranných složkách. Má přes 1400 zaměstnanců, dalších víc než 700 lidí pracuje v dceřiné firmě Tatra Metalurgie. Tatra Trucks patří do skupiny Czechoslovak Group miliardáře Michala Strnada, dalším jejím akcionářem je skupina Promet Group Reného Matery. Loni automobilka dosáhla tržeb 7,12 miliardy korun, zákazníkům dodala 1326 vozů.