Tak to je on, parní vlak, který přitahuje turisty jako magnet.
David Chovančík, projektový manažer, Slezské zemské dráhy: „Máme tady dvě parní lokomotivy. Jedna je z Rumunska, druhá je vyrobena v Československu, ale jezdila na jugoslávských železnicích a pak byla zachráněna nadšenci. Máme široké spektrum vozů na této úzkokolejce, máme pivní vagon, cyklovagon, máme i vagon pro přepravu imobilních cestujících.“
V parních lokomotivách se střídají čtyři strojvedoucí.
Jakub Sýkora, strojvedoucí: „Když to člověka baví, tak to zase až tak náročné není, ale ty znalosti musíte nějakou dobu nabírat. Vždy se začíná vlevo jako topič, až člověk pochopí celou lokomotivu, může jít doprava.“
anketa: cestující
„Bylo to úžasné, vůbec nefoukalo, takže jsme si to moc užili.“
„Letos jsem to absolvoval poprvé, takže jsem rád, že jsem to mohl zkusit.“
Jan Krkoška (ANO), hejtman MS kraje: „Úzkokolejka je pro Osoblažsko velmi významná, protože jezdí jak klasickým, tak parním vlakem a vozí turisty do všech odlehlých míst na Osoblažsku – Bohušov, Koberno, Dívčí Hrad a podobně.“
Obě parní lokomotivy ze 40. a 50. let minulého století jsou dnes už technickými unikáty. A slibují pro Osoblažsko rozvoj turismu i v příštích letech.