Silničáři se pustili do opravy mostu, který má délku 650 metrů a větší opravy se dočkal po zhruba 16 letech. Na konstrukci mostu a jeho povrchu se podepsala především těžká nákladní doprava.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: “Budeme pracovat ve dvou etapách. Každá z těch etap, protože je nutné jít do hloubky, tak zabere 5 měsíců. To znamená, že v letošním roce provedeme tento pás ve směru na Ostravu. Potom přes zimu bude klid, abychom mohli zajistit zimní údržbu. A v jarních měsících příštího roku provedeme stejný cvik na druhé straně s tím, že přemístíme dopravu na tuto polovinu, která už bude opravená.”
Doprava v omezeném úseku je vedena pouze po jedné polovině dálnice. Od řidičů to vyžaduje snížení rychlosti a větší dávku opatrnosti především v levém jízdním pruhu.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: “Jezdí se dvěma pruhy v každém směru a sníženou rychlostí. Řidiči to respektují a zácpy se tady netvoří.”
Lukáš Zábranský, zástupce objednavatele: “Kolony, sami vidíte, že se netvoří. Každopádně začátek a konec úseku je monitorován kamerami, takže i kdyby tady nějaké kolony byly, tak budeme mít informace.”
Omezení ve směru na Ostravu však není na dálnici D1 jediné. V opačném směru na Olomouc začaly opravy dvou dalších mostů, a to mezi kilometry 300 a 340.