Tak to je on. Jmenuje se Panter a je schopen ujet až 80 km na svou baterii.
Martin Kupka (SPOLU), ministr dopravy ČR: „Toto je velký den nejen pro MS kraj, ale i pro českou železnici a Českou republiku, protože toto je premiérové uvedení bateriového elektrického vozu české výroby. Moc mě těší, že je za tím české know-how, česká vynalézavost a česká technická zručnost.“
Josef Bělica (ANO), hejtman MS kraje: „Je milníkem pro nás všechny. Budeme schopni obsloužit tratě, které nejsou elektrifikované.“
Ten hlavní důvod, proč budou bateriové vlaky brázdit MS kraj, je jejich ekologický provoz.
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MS kraje: „Ten bateriový vlak ukázal, že jdeme cestou ekologie, nahradili jsme staré „Panťáky 460“, železné, s velkou energetickou náročností za hliníkové nízkoenergetické Pantery a do toho jsme ještě vyměnili diesel za baterie.“
Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva, Škoda Transportation: „Nejpřirozenější způsob dobíjení je za jízdy pod elektrickou trolejí nebo v době, kdy je vlak ve stanici.“
Od prosince letošního roku budou v našem kraji jezdit celkem tři tyto bateriové vlaky.