V areálu Středního odborného učiliště v obci Bílá parkovaly desítky veteránů. Mezi historickými fešáky stála i replika elektromobilu Dora, vůz, který člověk jen tak nepřehlédne. Republiková rarita patří 68letému Antonínu Pavelkovi z Napajedel, který ji sám stvořil. Investoval do ní přes 2000 hodin práce a její cena je už tradičně nevyčíslitelná.
Antonín Pavelka, majitel elektromobilu: "Ten kočár je originální, vyrobili ho bratři Bennhofferové ve Vídni. Funguje to na dva akumulátory 24 voltů a batrky 135 ampérhodin a má to dva motory každý o síle 2,4 kilowatt. Ujedu vzdálenost 15 kilometrů a rychlost je 30 kilometrů v hodině, protože dříve nebyla tak uspěchaná doba jako dnes. Dokonce existoval takzvaný praporkový zákon, kdy musel před touto nestvůrou utíkat ve vesnici běžec, aby varoval vozky, že jede něco bez koní, aby se ty koně neplašily."
Kromě elektromobilu Dora se přehlídky veteránů zúčastnily vozy z celé naší republiky, Slovenska, Polska a dokonce i Belgie. Sjelo se jich 97. Přitom na prvním ročních jich bylo jen 5.
Ladislav Dlhopolček, organizátor akce: "Je tu krásná plejáda vozů, vozy americké, francouzské, ale hlavně původní československá výroba. Ta jízda je pomalá, pohadová, abychom i lidem, kteří sem přijeli ukázali, jak jsou pěkné Beskydy."
V sobotu trasa vedla na Slovensko. Až do Turzovky, odkud je i veterán klub, který Beskyd rallye každoročně pořádá. Automobily vyjížděly v devět hodin ráno. A až po deseti hodinách se vrátily do Bílé. Trasa s mnoha zastávkami měřila zhruba 90 kilometrů.
Střetnutí přátel historických aut, předávání si zkušeností a prohlídka Beskyd. To jsou tři hlavní důvody, proč se veteráni každoročně sjíždí.