Beskydy, Jeseníky a výjimečné historické památky jako je třeba Dolní oblast Vítkovic a další. To byly hlavní atraktivity, kterými Moravskoslezský kraj v rámci brněnského veletrhu GO a Regiontour ukazoval návštěvníkům svou vlídnou tvář.
“Já pevně věřím, že se nám podaří definovat náš kraj nejen že je průmyslový, technologický, ale že je zajímavý také z hlediska cestovního ruchu,” uvedl Ivo Vondrák (ANO), hejtman MS kraje.
“Moravskoslezský kraj, tak to je sever, to se mi hned vybaví,” odpověděla na otázku, co ví o tomto kraji, jedna z návštěvnic veletrhu. “Samozřejmě je to třeba Nový Jičín a jeho náměstí s Laudonovým domem,” sdělila další procházející žena.
Prezentaci kraje navštívila také ministryně pro místní rozvoj.
“Teď jsme se bavili o tom, že se pojedu podívat na místo toho neštěstí na Bruntálsku, kde shořela památka Karnola, takže bychom tomu chtěli na ministerstvu pomoci a řešit to. Nicméně hodně navštěvuji Ostravu a samozřejmě Vítkovice,” reagovala Klára Dostálová (nestraník za ANO), ministryně pro místní rozvoj v demisi.
V samostatném stánku pak na sebe ještě jednou upozorňovala oblast Jesenicka.
“Nechceme zapomenout na to, že naše Jeseníky jsou přírodní Jeseníky, tak proto i ten stánek je výjimečný v tom, že je ze dřeva,” upozornil Jan Krkoška (ANO), náměstek hejtmana MS kraje.
Ročně zavítá do moravskoslezského regionu 620 tisíc návštěvníků. Cílem kraje je, aby tento počet stoupl na 1 milion.
“Já jsme dokonce přesvědčen o tom, že ten milion návštěvníků splníme do konce roku 2020 bez větších problémů,” uzavřel hejtman.
Pomoci má také propagace kraje zejména prostřednictvím sociálních sítí.