Reklama

Děti s cukrovkou motivovala soutěž

Zdravotní sestře v novojičínské diabetologické poradně nebyly lhostejné špatné výsledky kontrol dětí s diabetem. Rozhodla se je proto motivovat k dodržování správného jídelníčku vyhlášením soutěže.

Reklama

Do diabetologické poradny v novojičínské nemocnici dochází na kontroly téměř 30 dětí s diabetem 1. typu. Zdravotní sestra, která jejich výsledky dlouhodobě sledovala, se rozhodla je v jejich boji se zvládáním cukrovky podpořit a motivovala je k dodržování  životosprávy soutěží.

“Představte si, že je opravdu celý život jenom strašíme, budete mít ty a ty potíže. Cukrovka nebolí a o to hůře se to vysvětluje. Takže když je motivujeme třeba soutěž, tak je to pro ty děti určitě lepší,” uvedla Radka Barošová, sestra dětské diabetologické ambulance, Nemocnice Nový Jičín.

Soutěž trvala rok. Děti, které při měření cukru v krvi prokázaly největší zlepšení, dostaly odměny. Bylo jich ve třech věkových kategoriích celkem devět, včetně skokana roku.

“Mi ani nešlo o tu soutěž, ale hlavně, aby se mi zlepšilo zdraví,” reagovala skromně Denisa Bartoňová, klientka diabetologické poradny.

V případě menších dětí byla rozhodující i spolupráce s rodiči. “Dominika se dá ještě trošku zmanipulovat a je rozumná. Takže jí to vysvětluji tím, že aby byla zdravá, musí poslouchat maminku a jíst zdravě,” podotkla Radka Škucová, matka dítěte s diabetem.

Dominika nám ochotně vyjmenovala, co si nejraději vezme ke svačině. “Salám, sýr a k tomu rajče,” sdělila malá klientka diabetologické poradny.  

“Těch dětí bohužel přibývá a proto se snažíme, aby na tom byly v rámci možností, které máme, co nejlépe,” dodala Andrea Kudělková, primářka dětského oddělení, Nemocnice Nový Jičín.

Jak primářka dodává, pořád věří tomu, že se jednou najde na dětskou cukrovku lék a malí pacienti se obejdou bez aplikace inzulinu.




Beskyd Hotel Trojanovice s.r.o.
Nový Jičín
od 13 500 Kč do 14 000 Kč

Detail

DŮM NA ZELENOU s.r.o.
Nový Jičín
od 30 000 Kč

Detail

Dnešní premiéry

Nejčtenější zprávy

Reklama

PR články

Více PR článků
Zavřít reklamu