Projekt Pomáháme školám k úspěchu je zaměřen na zvyšování kvality výuky ve veřejných základních školách. Zapojená je od něj i Základní škola Františka kardinála Tomáška, jako projektová škola, tedy jako garant pro dalších 10 škol Moravskoslezského kraje.
Milan Stiller, ředitel ZŠ Františka kardinála Tomáška: “Tím, že naše škola je projektovou školou v projektu Pomáháme školám k úspěchu, tak během roku děláme spoustu aktivit, a jednou z nich je právě dnešní Otevřená škola, kdy se společně s dalšími učiteli podíváme do hodin ke čtyřem pedagogům a společně budeme tu výuku reflektovat a v odpoledním bloku budeme rozvíjet profesní učení každého pedagoga.”
Účastníci projektového dne mohli například navštívit netypickou hodinu výuky českého jazyka v 8. ročníku, kde se žáci mimo jiné učili pracovat s klíčovými slovy.
Karla Dubná, učitelka jazyka českého ZŠ Františka kardinála Tomáška: “Na dnešní otevřenou hodinu jsem si připravily s kolegyní psaní v dílně čtení, kde se snažíme propojovat pisatelství se čtením. V podstatě se snažíme o to, dávat dětem nějaké možnosti, nástroje a příležitosti, aby svůj požitek ze čtení nějakou formou si zapsali a sdíleli.”
Petr Šlemenda, ředitel Pomáháme školám k úspěchu: “Projekt pomáháme školám k úspěchu zřizuje nadace rodiny Renáty a Petra Kellnerových. V našem projektu propojujeme učitele ze 113 veřejných základních škol do profesní učící se komunity na celorepublikové, regionální a školní úrovni. Učitelé se spolu setkávají, sdílí své know-how, učí se jeden od druhého a zkoumají dopad své výuky na učení dětí v oblasti čtenářství, pěstitelství a kritické gramotnosti.”
V rámci Moravskoslezského kraje jsou do projektu zapojeny například školy z Krnova, Bruntálu, Bílovce, Vřesiny nebo Příbora. Aktuální projekt zaměřený na oblast čtenářství běží třetím rokem a překlene se i do roku 2024.