V srpnu roku 2005 se 700 párů rukou pokusilo vytvořit to, co se našim předkům nikdy nepodařilo, tedy propojit obě novojičínská vlaková nádraží. Blesková povodeň v červnu 2009 ale udělala zřejmě navždy těmto snům čáru přes rozpočet. Vyplavený štěrk, pražce ve vzduchu a zohýbané kolejnice dosud zůstaly jako smutná připomínka řádění přírodní katastrofy. Novojičínští zastupitelé se už v červenci shodli na tom, že budou trvat na opravě trati. Radní teď ale otočili.
Milan Šturm (ODS), místostarosta Nového Jičína: "Po vyhodnocení všech podkladů, jako počtů přepravených cestujících, počtů tun přepraveného zboží, které se de facto rovná nule a tak dále, jsme došli k jednoznačnému, jednohlasnému stanovisku, že nebude vhodné trvat na znovuuvedení trati do provozu. Naopak by bylo velmi vhodné hledat jiný způsob využití pro ty pozemky."
Místo kolejí by tak podle představ mohla vyrůst cyklostezka. Na ní pomýšlí i obce Hodslavice, Hostašovice a Mořkov, které už dříve oficiálně souhlasily s likvidací. Novojičínští radní vidí i další možné využití drážního tělesa. V místní části Bludovice by se využilo pro vedení kanalizace a vodovodu.
Jsou ale i hlasy proti. Bývalá zaměstnankyně drah Vlasta Rýdlová bydlí v Hodslavicích v dřívějším dražním domku hned u tamní zastávky. Pokud se před ní zmíní zrušení trati, okamžitě se rozčílí.
Vlasta Rýdlová, obyvatelka Hodslavic: "No ne, v žádném případě ne. Jednou se to zruší a víc se to zpátky nedá. Ty koleje vyškubou a pak co? Cyklostezka nebude, ne, v žádném případě, my s tím nesouhlasíme. A je nás tady víc. Celá tato ulička, můžete se jít zeptat, všichni jsou pro to, aby jezdil vlak."
Václav Rasl, obyvatel Hodslavic: "Využívají to lidi. Možná i do budoucna by to bylo dobré, protože opravdu nevíme, co bude dál. I děcka s tím jezdily a věříme, že by to mohlo být."
Milan Šturm (ODS), místostarosta Nového Jičína: "Pravdou je, že jeden soukromý subjekt rovněž projevil zájem o opravu a provozování té trati. Samozřejmě i tyto úvahy jsme brali v úvahu. Opravit tu trať znamená řádově osmdesát až sto milionů, a tak i tento subjekt po seznámení se se všemi podklady od toho projektu ustoupil."
Trať využívalo zhruba 300 cestujících týdně. Cenu za rekonstrukci tratě odhadli odborníci na až na sto milionů korun. Vlastníkem dráhy je státní organizace Správa železniční dopravní cesty. Rozhodnutí obcí bude respektovat.
Pavel Halla, mluvčí SŽDC: "Nijak nás to netěší, naším hlavním posláním je tratě udržovat a spíše se ještě zasazovat o vznik nových, ale samozřejmě tady v tomto případě by bylo opravdu nerentabilní ten přibližně desetikilometrový úsek obnovovat, to znamená investovat téměř sto miliónů korun, přičemž tam není zas až tak velká a frekventovaná osobní železniční doprava."
Nové stanovisko radnice musí ještě v listopadu potvrdit zastupitelé. Formální zastavení provozu a zrušení dráhy může trvat až několik let. Teprve poté mohou nastoupit stavební stroje a odstranit železniční svršek a spodek. Náklady na likvidaci ve výši zhruba 10 milionů ponese stát. Kraj, na který stát pozemky převede, je následně předá do správy obcím.