V pokladně novojičínské radnice v budově Divadelní 8 je po většinu úřední doby téměř prázdno. Jeden den na konci měsíce se ale prostory chodby zaplní tak, že je téměř problém projít do další části budovy. Důvod? Kvůli rostoucí nezaměstnanosti se zvýšil počet příjemců dávek v hmotné nouzi, kteří peníze dostávají v hotovosti.
Daniela Susíková, vedoucí oddělení dávek hmotné nouze: „Na pokladně městského úřadu jsou vypláceni příjemci dávek hmotné nouze, kteří za prvé buď chtějí výplatu v hotovosti, nebo mají nějaké závazky vůči městu Nový Jičín. U ostatních klientů probíhá výplata buďto poštovní poukázkou, nebo na účet. Protože se tedy zvyšuje počet příjemců těchto dávek a výplatní termín, který byl jeden den v měsíci, již nestačil, bylo přijato opatření, že se výplata dávek hmotné nouze rozdělí na dva výplatní termíny."
Termíny pro výplatu jsou nově stanoveny na dva úřední dny na konci měsíce. První termín je pro všechny, jejichž příjmení začíná písmeny A až M, druhý pak pro ty, jejichž příjmení začíná písmeny N až Z. Není to ale jediná novinka, kterou odbor sociálních věcí zavede.
Daniela Susíková, vedoucí oddělení dávek hmotné nouze: „Jsou přijata ještě další opatření tak, aby byla plynulá, bezpečná a bezproblémová výplata dávek pomoci v hmotné nouzi. Je navázána spolupráce s městskou policií, která tady bude přítomna při výplatních dnech. Další opatření, se kterými se počítá v další době, je například úprava toho vyvolávacího systému tak, aby byl jednodušší a srozumitelnější jak pro naše klienty, tak pro všechny občany, kteří přicházejí na úřad."
Obě opatření budou platná už od prvního výplatního termínu v pondělí 26. dubna. O změně už byli klienti informováni jak korespondenčním lístkem, tak i při osobní návštěvě.