Katarína Vrablová, ředitelka školy: „Od září letošního školního roku jsme se chystali na rekonstrukci celé budovy, která se trochu posunula. Začali jsme až o podzimních prázdninách, mysleli jsme, že to bude jednodušší, ale je to složitější, protože jsou tady i konstrukční změny. Jsme rádi, že se nám podařilo dát celý jeden pavilon do pořádku, vyměnili jsme okna, podlahy, vymalovali jsme a je to tady daleko krásnější prostředí.“
Aneta Richterová Uhlová, učitelka: „Ministerstvo školství připravilo projekt školního karierního poradce, kde náplní této práce učitele je pomoci připravit studenta na pohovor do zaměstnání. Jak mohou zvládnou různé assessment centra, jak si sepsat životopis nebo motivační rozhovor.“
Žáci druhých a vyšších ročníků podstupují práci v odborných firmách. Tam je učí jak praktické činnosti, stejně jako svým svěřencům poskytují důležité informace, které budou studentům výhodou při absolvování střední školy.
Katarína Vrablová, ředitelka školy: „Chystáme se nejen na konec prvního pololetí, ale chystáme se i na nový školní rok. Dále vyučujeme všechny předměty. Máme zaměření ekonomické, podnikatelské a strojní. Naši studenti mají možnost připravovat se ve čtyřletých oborech.“
Děti základních škol, stejně jako jejich učitelé, si výuku přes počítač pochvalují. Ne stejný názor mají pedagogové odborných předmětů. Vysvětlit pak konkrétní učivo a předměty zaměřené na práci s počítačem, není vůbec jednoduché.
Jan Lindovský, pedagog: „Žijeme v takové těžké době, elektronické, kdy se všechno řeší na dálku. Děti se učí na dálku přes internet a programy, kterým s dětmi komunikujeme a jsme v takovém kontaktu, ale v digitálním světě. To znamená, že to není kontakt jako při verbální komunikaci.“
I přes nepříznivou dobu zájem nových studentů neklesá ani v oblasti cestovního ruchu. Dá se říct, že většina potencionálních studentů v něm vidí velkou budoucnost.
Ondřej Skotnica, pedagog: „V této době je cestovní ruch velmi postižen touto koronavirovou krizí. To se může promítnout i v rozhodování studentů, co by chtěli dělat ve svém zaměření a cestovní ruch, i když teď je na tom špatně, tak se zotaví. Třeba za tři, čtyři roky. A pro nás je právě důležitá a zajímavá ta doba, co bude za tuto dobu, kdy firmy budou opět nabírat zaměstnance a myslím si, že nebudou v takové kondici, aby přilákaly zkušené odborníky.“
Na střední škole ve Studénce toho ovšem vzniká více. Obory vzdělání jsou různorodé, pro technické nadšence je možností hned několik.
Libor Jedlička, pedagog: „Držím tady takovou malou napodobeninu průmyslového robota, který je vytvořen na 3D tiskárně u nás ve škole. Je řízen počítačem, takovým malinkým. Dá se řídit i mobilem nebo se pohybuje sám.“
Kdy žáci usednou do lavic a začnou se plně věnovat učivu není jisté. V mezidobí, kdy je zavedena povinná distanční výuka může docházet i mezi pedagogy ke školením a například k vytvářením studijních plánů.
Katarína Vrablová, ředitelka školy: „Doufáme, že se tady dětem bude líbit, až se vrátí po koronavirovém opatření, zatím nemůžou do školy, předpokládám ale, že závěrečné ročníky přijdou ke konci února a všem se tady bude lépe učit.“
V době koronavirové krize žáci často využívají služeb kariérního poradce. Jejich snahou je čím dál tím více pochopit a sžít se danou dobou plnou omezení a opatření. Stejně tak si studenti nechávají velmi často radit v oblasti jejich budoucnosti a především maturit.