Tělocvična přímo v budově mateřské školky na ulici Poštovní ve Studénce není jen herním prostorem, vybavena je také prvky pro individuální práci s dětmi, zejména s poruchou autistického spektra nebo poruchu pozornosti.
Darina Berger, speciální pedagog: “To, co jsme tam dělali, byla senzomotorická aktivita kde se snažíme propojovat všechny smysly najednou a zároveň i motorické schopnosti dítěte tak, aby dítě bylo co nejlépe připraveno na vstup do základní školy.”
Svůj ranní individuální program tu právě absolvoval pětiletý Alex, který je autista.
Michaela Ficbauerová, maminka Alexe: “Jsem spokojena s fungováním školky, protože malý chodí spokojenější, je šťastnější i to chování doma i v kolektivu má celkově lepší.”
Proces integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami zahájili v této mateřince před šesti lety.
Pavla Honová, ředitelka MŠ Studénka: “Ve Studénce neexistuje třída, která je zřízena pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami podle paragrafu 16 školského zákona. Tyhle třídy existují mimo Studénku a je to docela daleko na dojíždění pro maminky s dětmi, takže jsme se rozhodli, že k inkluzi přistoupíme tak, jak jsme přistoupili.”
Ve všech šesti pracovištích školky se speciální pedagogové a jejich asistenti věnují aktuálně asi 70 dětem, s logopedickými vadami, autismem, s lehčím mentálním nebo tělesným postižením, se zrakovými a sluchovými vadami.