„Samozřejmě test je uzpůsoben věku dítěte. Pro ty menší je test barevný a hravější, aby je to zaujalo i bavilo. Čím je starší dítě tak přecházíme do černobílých barev. Pro dospělé už je test náročný, s těžkými úlohami,“ popisuje Hana Kalusová, mistopředsedkyně Mensy ČR.
Žáci od druhé do deváté třídy seděli soustředěně nad zadáním, aby zjistili, jaké jsou jejich rozumové schopnosti. Nadané děti mají iQ od 120 do 130. Pokud se ale nadání nerozvíjí, zanikne. Test inteligence pomůže odhalit, jaké rozumové schopnosti dítě má.
„Já si myslím, že je to stejně dobré, jako když si dítě zvážíte a změříte. Zjistíte tak čísly, kde se vaše dítě pohybuje v rámci populace,“ říká Kalusová.
Rozeznat nadané žáky by měli umět každopádně učitelé ve školách a podle toho uzpůsobit vzdělávání.
"Někdy
to může být značně složité a může se jednat i o problémového
žáka, který se vlastně ve vyučování nudí proto,
že nemá prakticky co dělat. Takže i tento žák potřebuje
nějakou specifickou pomoc," říká Karel Moric, ředitel ZŠ Ludgeřovice.
Ohled
by na hodnotu rozumových schopností dětí měli brát také rodiče
a podle toho uzpůsobit výběr nejen střední školy, ale také
zájmových kroužků.