Jedenáct členů městské rady se sešlo jako obvykle v budově radnice. Ovšem ne v zasedací síni, jak bývali zvyklí. Speciální zasedací pořádek je kvůli dodržení bezpečnostních opatření rozdělil hned do několika místností. Schůze probíhala formou telekonference a každý ji sledoval na svém počítači.
„Radní jsou rozdělení, sedí v různých kancelářích vždy po dvou. Jsou připojeni na internet a takovým způsobem se i hlasuje, popsala mluvčí magistrátu Lada Dobrovolná.
Opavští radní zasedali naposledy na začátku března. Další setkání, včetně jednání zastupitelstva, bylo zrušeno kvůli vládním omezením v souvislosti se šířením nemoci COVID -19.
A tak bylo na programu hned 68 bodů. Mimo jiné například schválení připravených investičních akcí - výstavba nové komunikace mezi ulicemi Krnovská a Žižkova, oprava střechy kostela sv. Václava či městských bytových domů.
„Důležitým bodem bylo to, že jsme projednali odložení o půl roku poplatky pro občany. Jedná se o poplatky za psy a komunální odpad. Mění se také termín zápisů dětí do 1. tříd.“ sdělil primátor Opavy Tomáš Navrátil (ANO).
Z
usnesení také vyplývá, že s okamžitou platností vznikne v
areálu Slezské nemocnice služebna městské policie. Radní rovněž
probírali možnosti, jak pomoci podnikatelům postiženým
koronavirovou krizí.