V přízemí opavského domu umění a přilehlých prostorách kostela sv. Václava najdeme olejové a akrylové malby ostravského malíře Ivana Titora. Fantaskní hyperrealistické obrazy zaujmou naléhavostí, s jakou upozorňují na dění kolem nás. Nebezpečí konzumního světa, povrchnost i neúctu k přírodě. To vše se v Titorových obrazech zrcadlí.
Série autoportrétů, které odráží reakce autora na okolní svět, je toho důkazem.
Na první pohled jde o portrétní zobrazení, v druhém plánu se pak z obrazu vyloupne ještě další poselství. Třeba tady je to zděšení z toho, jak si nás podmaňuje svět počítačů.
Fantazijní architektonické expozice dávají tušit velkolepé stavby. Které mohou na obraze vznikat, ale zároveň se také rozpadat. To záleží na úhlu pohledu.
Jakkoliv vážně mnohá zobrazovaná témata působí, pozorný návštěvník na obrazech najde
občas nenápadné zlehčení. Třeba v podobě sysla krčícího se v ornici, v rohu obrazu.
Průřez třicetiletou tvorbou Ivana Titora je pestrý. A především plný fantazie.
V Domě umění vystavuje zároveň opavský rodák Rostislav Herrmann. Jeho obrazy jsou výlučně abstraktní. V posledních letech se věnuje duchovním tématům.
Herrmann pracuje v cyklech. Některé jsou už ukončené, v jiných stále pokračuje a dovolí jednotlivým tématům, aby se vzájemně prolínala a doplňovala. Jedním z prvních vytvořených cyklů nesl název Rodina.
Do svého nitra se uchyluje v cyklu Tušení řádu. O co chaotičtější svět kolem nás je, o to více klidu je třeba rozprostřít uvnitř sebe sama, signalizují obrazy. Cyklus Modlitba zase zobrazuje vlastní prožitky z duchovního světa.
Všechna díla jsou malovaná olejovými barvami na sololitu. Postupným vrstvení autor dosahuje zajímavých efektů.
Obě výstavy v Domě umění zakončí letošní rok. Zájemci si je ovšem mohou přijít prohlédnout ještě do 29. ledna příštího roku.