Už začátkem dubna se začne opravovat most ve Vávrovicích. Ten vznikl v 60. letech minulého století a jeho rekonstrukce se řeší už od roku 2007.
Michal Kokošek (ANO), náměstek hejtmana MSK: “My jsme měli jednání se Správou silnic, která zastupuje MSK v těchto případech a měli jsme jednání také s polskou stranou s dotčenými obcemi. Z našeho pohledu začne rekonstrukce samotného mostu 1.4. letošního roku, přičemž polská strana již opravila, provizorně podotýkám, cestu na tento most a momentálně shání finanční prostředky, aby mohla kompletně rekonstruovat přilehlou cestu a navazující mostní objekt.”
Petr Kudela, vedoucí střediska Opava, SSMSK: “Obyvatele Opavska chci ubezpečit, že ten most se nezavře dříve než bude hotova silnice na Pilszcz, která by měla být hotova koncem května. Tady začnou práce začátkem dubna, nicméně firma slíbila, že ty dva měsíce se bude pohybovat v korytě řeky a pod mostem.”
Most bude po tuto dobu průjezdný pouze jedním pruhem a vjezd na něj bude umožněn pouze osobním automobilům. Následně dojde k jeho úplnému uzavření.
Michal Kokošek (ANO), náměstek hejtmana MSK: “Přičemž celková rekonstrukce má probíhat zhruba do 30.6. a následně má být zavřený kompletně ten most s tím, že už bude otevřena cesta na Pilszcz, která se momentálně taky opravuje. Tudíž bude možný průjezd pro obyvatele jak polské strany, tak případně obyvatele z Čech, kteří bydlí na polské straně a kteří pracují zde v Opavě poblíž, tak bude moci být prostupná ta cesta ne přes tu velkou objížďku.”
Od povodní je zcela uzavřen most v Držkovicích, který je v havarijním stavu. Čeká ho demolice a poté bude vystavěn most nový.
Michal Kokošek (ANO), náměstek hejtmana MSK: “Most jako takový patří z poloviny polské straně a z poloviny české straně. Bohužel na to nejsou žádné dotační podmínky, tudíž budeme muset tuto stavbu financovat z vlastních zdrojů. Ten předpoklad celkové stavby je mezi 80 až 100 miliony korun, přičemž opět chceme se podílet spolu s polskou stranou na polovinu k této investici.”
Petr Kudela, vedoucí střediska Opava, SSMSK: “Zase nám pomohla paradoxně povodeň, kdy ta polská strana si uvědomila, že řada polských občanů jezdí k nám za prací a řada českých občanů si opačně pořizuje nemovitosti, takže i ten držkovický most je důležité zprovoznit a po povodních v Polsku vzniklo ministerstvo pro povodně a to avizovalo, že teda se bude spolupodílet polovinou nákladů na výstavbu nového mostu v Držkovicích.”
Nejedná se ovšem jen o peníze, ale také o časový harmonogram.
Michal Kokošek (ANO), náměstek hejtmana MSK: “Tam bohužel se dostáváme do situace, kdy s největší pravděpodobností bude muset být vytvořena takzvaná EIA na polské straně. To znamená na vliv na životní prostředí a budeme ten most trochu vychylovat ze současné pozice, aby skutečně ty pilíře nebránily průtoku vody.”
Stavba mostu tak zřejmě nebude možná dříve než za 4 roky.