Opavské středisko Správy silnic MSK v zimě udržuje zhruba 670 kilometrů silnic II. a III. tříd. A to od listopadu do konce března. V zásobě má na každý rok přes 12 tisíc tun posypového materiálu.
Petr Kudela, vedoucí střediska Opava, SSMSK: “Středisko Opava má 4 haly na sůl s celkovou kapacitou 5 300 tun. V této hale za mnou je kapacita 1900 tun a v tuto chvíli je tam nějakých 1600 tun, To znamená, spotřeba v Kylešovicích je 300 tun a jinak celkově jsme spotřebovali nějakých 1700 tun, to znamená, nám zůstává více jak dvě třetiny té původní kapacity.”
Nejvíce soli silničáři spotřebovali v lednu.
Petr Kudela, vedoucí střediska Opava, SSMSK: “Bylo to dáno jednak tím, že počasí bylo více ledové i tím, že jsme rozšířili solené úseky. V tuto chvíli to, co máme nám postačí, není předpoklad, že bysme ji spotřebovali, ale ta sůl se nezkazí. Ty přísady, které se do ní přidávají vlastně zaručí, že nějaký rok vydrží, ona se nespeče a použijeme ji zase příští rok."
Při velkých mrazech se používá i solanka, kterou si v Opavě sami dokáží i vyrobit.
Petr Kudela, vedoucí střediska Opava, SSMSK: “Solanka se především dováží z polské republiky, ale pro případ, že by jsme potřebovali akutně, tak máme i solankové hospodářství, kde si dokážeme vyrobit nějakých cca 40 kubíků solanky.”
Zima letos nebyla bohatá ani na sníh, silničáři tak spotřebovali minimum kamenné drti.
Petr Kudela, vedoucí střediska Opava, SSMSK: “Máme vždycky zásobu přes zimu nějakých 7000 tun, v tuto chvíli nám zůstává 6 tisíc tun, takže zase o to méně budeme v letošním roce navážet. Středisko Opava má celkem 18 okruhů, to znamená, kdyby na každý okruh někdo vyjel, tak je to 18 sypačů v jednu chvíli, Samozřejmě máme nasmlouvané i dodavatelské mechanismy a vedle těchto sypačů máme i vlastní traktorové škrabky, dokážeme v podstatě i 30 mechanismů za jednu směnu obstarat.”
Zdeněk Lasák, vedoucí dílen, SSMSK středisko Opava: “Tady jsme v dílnách Správy silnic MSK v Opavě. Provádí se zde údržba naší techniky, oprava sypačů, traktorů, příprava na jarní sezonu. Protože je pěkné počasí, tak zimní technika se moc nekazí, tak už se připravujeme vlastně na jarní práce. Pohotovost máme stále a na dílnách pracujeme 8 hodin na denní směně, plus pohotovost přes víkendy.”
Pohotovost budou mít silničáři až do konce března.