Opava má za sebou další krok k plynulejší dopravě. Po dlouhém ladění začaly světelné křižovatky fungovat tak, jak bylo původně zamýšleno. Modernizace se spustila už v roce 2021, protáhla se o více než rok a město kvůli tomu přišlo o část dotace. Systém řízení navíc provázely výpadky a kvůli krátkým zeleným se na křižovatkách tvořil kolony.
Tomáš Navrátil (ANO), primátor Opavy: “V současné chvíli semafory fungují dobře, byly upraveny a nastaveny podle současné průjezdnosti, to znamená dnes už funguje celozelená. Samozřejmě po opravě mostu na Ratibořské ulici proběhne nové sčítání průjezdnosti aut a přenastaví se semafory na aktuální stav.”
Klíčové je právě zavedení takzvané celozelené, díky které projedou auta hlavním směrem bez zastavování na každé křižovatce.
Pokud tedy řidiči dodržují předepsanou rychlost. Plynulé vlny zelených světel pomáhají nejen řidičům, ale i záchranářům nebo autobusům a trolejbusům MHD, které tak mohou lépe dodržovat jízdní řády.
Martin Kuchař, ředitel MDPO: “Po těch počátečních problémech v tuto chvíli neevidujeme žádný nějaký extrémní problém, který by světelná křižovatka způsobovala. Jsme v pravidelném kontaktu jak s řidiči, tak s dispečinkem, ať už technických služeb, nebo s dispečinkem naším a nemáme žádné informace o tom, že by docházelo k nějakým extrémním zdržením. Samozřejmě ten současný stav je dosti ovlivněn /// výstavbou nového mostu na ulici Ratibořská. Nicméně to je stav pouze dočasný. Křižovatky jsou jak více průjezdné, tak i lépe navazující jedna na druhou.”
Po měsících komplikací tak začínají moderní technologie konečně přinášet výsledek v podobě plynulejší dopravy centrem Opavy.